• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Etikett

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Etikett

Nöden har ingen lag!

Om någon gäst besöker mig när jag, som oftast, är ute i vildmarken för att skåda djur eller fiska, så måste jag rimligen låna ut toaletten om behov uppstår. Men kissa får man göra i skogen, liksom jag oftast gör själv!

Se denna tråd från den gångna helgen http://www.husbilsklubben.se/forums/t93700/. Åtskilliga mil att köra till närmsta toalett.

aake

F

F.d. 29954

Guest

Vilken frågeställning. Låna husbilstoan för nr 2, när man inte ens själv vill göra tvåan där. Absolut inte i min husbil, inte ens i vildmarken. Det måste vara något fel på personer som inte kan hålla sig några timmar och detta borde de själva räkna med.

Det där med toa och låna andras toa är liksom att tassa över gränsen för det intima. De flesta har ju någon form av bacil skräck och blotta tanken att utsätta dem detta är inte okay för mig. Vem vill läna ut sin tandborste?
Men det är klart, känner man varandra väl och bägge tycker att det är i sin ordning så inte prosterar inte jag från sidan, men själv lånar jag inte toan ens i mitt hem för gäster. Detta har goda bieffekter, gästerna stannar bara några timmar, vilket räcker mer än väl..

F

F.d. 55374

Guest

Vilken frågeställning. Låna husbilstoan för nr 2, när man inte ens själv vill göra tvåan där. Absolut inte i min husbil, inte ens i vildmarken. Det måste vara något fel på personer som inte kan hålla sig några timmar och detta borde de själva räkna med.

Det där med toa och låna andras toa är liksom att tassa över gränsen för det intima. De flesta har ju någon form av bacil skräck och blotta tanken att utsätta dem detta är inte okay för mig. Vem vill läna ut sin tandborste?
Men det är klart, känner man varandra väl och bägge tycker att det är i sin ordning så inte prosterar inte jag från sidan, men själv lånar jag inte toan ens i mitt hem för gäster. Detta har goda bieffekter, gästerna stannar bara några timmar, vilket räcker mer än väl..

Funderar hur man skall kommentera ett sådant inlägg, nej det går inte.

Tommy R

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Big Spender försöker måhända endast provocera med sin oförskämdhet?

Nu handlar ju tråden om husbilsetikett, men han skriver att "själv lånar jag inte toan ens i mitt hem för gäster. Detta har goda bieffekter, gästerna stannar bara några timmar, vilket räcker mer än väl".

Bland civiliserat folk här i landet brukar man när man inviterar gäster upplysa om var gästtoaletten finns och om man inte har någon i vilket fall hänga upp en gästhandduk på toa och se till att det är prydligt.

Man får hoppas att han informerar sina gäster om villkoren i god tid innan han inviterar på mat och dryck!

aake

noynoy

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024

Vad ska man säga ... Skitsnack :) klart som fa... att man lånar ut sin toalett
i hemmet till sina gäster eller ska dom göra det i påse ? Husbilen är väl en annan sak , som sagt det brukar inte vara långt till sin egen .

/NoyNoy

F

F.d. 29954

Guest

Heh, heh, Ingen dass humor?
Jag får väl notera sällskapets åsikter om generösiteten med toa utlåningen, kan hända man blir nödig ute på vägarna och vem vet vilka som står på rastplatserna med sina välkomnande husbilar?
Det är ju en sak att intellektualisera om ämnet, men sedan får man nog knyta näven i byxfickan när någon ohyfsad typ inte begriper alla tomma gäster. Alltså hyggleri.
Märkligt att ingen noterar i denna hypotetiska frågeställning det kuriosa att någon kommer från sin husbil och vill använda din husbil som dass.

Jannemickel

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2025

Heh, heh, Ingen dass humor?
Jag får väl notera sällskapets åsikter om generösiteten med toa utlåningen, kan hända man blir nödig ute på vägarna och vem vet vilka som står på rastplatserna med sina välkomnande husbilar?
Det är ju en sak att intellektualisera om ämnet, men sedan får man nog knyta näven i byxfickan när någon ohyfsad typ inte begriper alla tomma gäster. Alltså hyggleri.
Märkligt att ingen noterar i denna hypotetiska frågeställning det kuriosa att någon kommer från sin husbil och vill använda din husbil som dass.

Får väl hoppas att gästen kom av annan anledning än att bara
prata skit...:rolleyes:
// Janne

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

man kan nog inte svara ja eller nej generellt på frågan , det beror på gästens
behov , det finns faktiskt en del som har sjukliga problem med magen, ja tex
när ja kommer in på ett köpcentra tex ,så måste ja kolla var toan finns, för när det sätter till så blir det bråttom,, sen kan det vara frågan om barn eller nära anhöriga,,

F

F.d. 53197

Guest

Jag har svårt att komma på något tillfälle då någon skulle behöva låna toan i vår husbil - antagligen har de antingen egen husbil, ett vanligt hus eller så finns ett servicehus i närheten. Jag tror inte att de flesta vill låna toan i någon annans husbil om det inte är absolut nödvändigt eftersom det hörs och ev. luktar i så fall... Men om någon skulle behöva låna toan i vår husbil får de självklart det!

/Jessika

F

F.d. 29954

Guest

Big Spender försöker måhända endast provocera med sin oförskämdhet?

Nu handlar ju tråden om husbilsetikett, men han skriver att "själv lånar jag inte toan ens i mitt hem för gäster. Detta har goda bieffekter, gästerna stannar bara några timmar, vilket räcker mer än väl".

Bland civiliserat folk här i landet brukar man när man inviterar gäster upplysa om var gästtoaletten finns och om man inte har någon i vilket fall hänga upp en gästhandduk på toa och se till att det är prydligt.

Man får hoppas att han informerar sina gäster om villkoren i god tid innan han inviterar på mat och dryck!

aake

aake, du är den enda som kan genomskåda provokation. För vad annat kan man göra i en sådan här tråd med detta specifika ämne. Det krävs ju flera åsikter än en om det skall bli debatt, men här skall vi tydligen hyggla... KOM OCH SKIT I MIN HUSBIL, DET ÄR SÅ JÄTTEROLIG FÖR ATT KUNNA STÅ TILL TJÄNST...
OJ,oj, om ni inte förmår ens i hypotetiska situationer förklara och stå för era åsikter, hur blir det då i verkligheten? Knyten näven i byxfickan eller sparkar katten?

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024

Svårt att veta att du provocerar eller inte när man man läst tidigare inlägg där du inte verkar vara så förtjust i besök över huvud taget,om du nu provocerar, varför känner du att du måste göra det? Kliar det så i fingrarna i skrivarstugan att det inte går att avstå?

lars

F

F.d. 29954

Guest

Svårt att veta att du provocerar eller inte när man man läst tidigare inlägg där du inte verkar vara så förtjust i besök över huvud taget,om du nu provocerar, varför känner du att du måste göra det? Kliar det så i fingrarna i skrivarstugan att det inte går att avstå?

lars

Aha, det där skon klämmer, att man skriver i en forum? Nu förstår jag....

Toppen