Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Kan man gå på toa och göra det lilla/stora om man hälsar på hos någon annans husbil?
Vilken frågeställning. Låna husbilstoan för nr 2, när man inte ens själv vill göra tvåan där. Absolut inte i min husbil, inte ens i vildmarken. Det måste vara något fel på personer som inte kan hålla sig några timmar och detta borde de själva räkna med.
Det där med toa och låna andras toa är liksom att tassa över gränsen för det intima. De flesta har ju någon form av bacil skräck och blotta tanken att utsätta dem detta är inte okay för mig. Vem vill läna ut sin tandborste?
Men det är klart, känner man varandra väl och bägge tycker att det är i sin ordning så inte prosterar inte jag från sidan, men själv lånar jag inte toan ens i mitt hem för gäster. Detta har goda bieffekter, gästerna stannar bara några timmar, vilket räcker mer än väl..
Heh, heh, Ingen dass humor?
Jag får väl notera sällskapets åsikter om generösiteten med toa utlåningen, kan hända man blir nödig ute på vägarna och vem vet vilka som står på rastplatserna med sina välkomnande husbilar?
Det är ju en sak att intellektualisera om ämnet, men sedan får man nog knyta näven i byxfickan när någon ohyfsad typ inte begriper alla tomma gäster. Alltså hyggleri.
Märkligt att ingen noterar i denna hypotetiska frågeställning det kuriosa att någon kommer från sin husbil och vill använda din husbil som dass.
Big Spender försöker måhända endast provocera med sin oförskämdhet?
Nu handlar ju tråden om husbilsetikett, men han skriver att "själv lånar jag inte toan ens i mitt hem för gäster. Detta har goda bieffekter, gästerna stannar bara några timmar, vilket räcker mer än väl".
Bland civiliserat folk här i landet brukar man när man inviterar gäster upplysa om var gästtoaletten finns och om man inte har någon i vilket fall hänga upp en gästhandduk på toa och se till att det är prydligt.
Man får hoppas att han informerar sina gäster om villkoren i god tid innan han inviterar på mat och dryck!
aake
Svårt att veta att du provocerar eller inte när man man läst tidigare inlägg där du inte verkar vara så förtjust i besök över huvud taget,om du nu provocerar, varför känner du att du måste göra det? Kliar det så i fingrarna i skrivarstugan att det inte går att avstå?
lars
Aha, det där skon klämmer, att man skriver i en forum? Nu förstår jag....