• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ersättning vid försening, kompensation?

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Ersättning vid försening, kompensation?

Då var den hemma! :D
Fick väl inte riktigt så mycket kompensation jag tänkt mig, men är nöjd ändå!
Ett par lite irriterande detaljer var väl att ena fönstret i sovrummet är fel, det är för litet och att alla LED-läslampor är bra mycket billigare än dem i den demobil vi kikade på. Är väl inte så mycket att göra åt, men ändå. Får väl iaf påtala det och se vad dom säger. Får lägga upp lite bilder så småningom!

F

F.d. 3337

Guest

Stämmer inte bilen med den ni köpte så måste ni kunna få det fixat eller nån form av kompensation.
Det bästa brukar vara att problemet fixas så att kunden verkligen blir nöjd för efter ett tag har man glömt att man fick några stolar och bord som kompensation men de felaktiga grejorna finns kvar och dom kan man reta sig på så länge man äger bilen.

Jag är övertygad att det är mycket lättare om man har en trevlig och sansad attityd mot säljaren och inte gapar och skriker eller hotar med både det ena och andra (typ konsumentverket, säga upp avtalet, plus...), som säljare hjälper man hellre kunder man gillar än folk som man helst vill smita ut bakvägen när man ser att dom är på väg in i butiken.

Obs! LasseG jag påstår inte alls att ni inte är lugna och sansade männinskor.

Lycka till med den nya bilen.

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Stämmer inte bilen med den ni köpte så måste ni kunna få det fixat eller nån form av kompensation.
Det bästa brukar vara att problemet fixas så att kunden verkligen blir nöjd för efter ett tag har man glömt att man fick några stolar och bord som kompensation men de felaktiga grejorna finns kvar och dom kan man reta sig på så länge man äger bilen.

Jag är övertygad att det är mycket lättare om man har en trevlig och sansad attityd mot säljaren och inte gapar och skriker eller hotar med både det ena och andra (typ konsumentverket, säga upp avtalet, plus...), som säljare hjälper man hellre kunder man gillar än folk som man helst vill smita ut bakvägen när man ser att dom är på väg in i butiken.

Obs! LasseG jag påstår inte alls att ni inte är lugna och sansade männinskor.

Lycka till med den nya bilen.

Hehe tack, det är lugnt!
Jag är själv säljare så jag håller med fullt!
Det är ju inte återförsäljarens fel att fabriken har goofat, och bara dom hjälper till att lösa felet efter bästa förmåga så är jag nöjd.
Vi får väl se hur det går. Nu har vi ju iaf en husbil att åka i igen! :)

Sillpatte

HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
4884
Medlemskap
2025

Hej Lasse.
Jag är intresserad av hur mycket du fick i kompensation, jag själv skulle få nya bilen 15 mars och den är inte kommen ännu.
Vill du maila mig hade jag varit glad.
puttefrid@gmail.com

Toppen