• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ersättare till Kaspersky antivirus

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag är fullt medveten om detta. Något som det inte talas så mycket om beträffande uppdatering till Win10 är att gamla program inte kommer att fungera.

//Michael, medlem
 

Morgontrött

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Vara
HBK-Nr
35614
Medlemskap
2024
Jag är fullt medveten om detta. Något som det inte talas så mycket om beträffande uppdatering till Win10 är att gamla program inte kommer att fungera.

//Michael, medlem
Vet inte om jag håller med. Tycker nog att det går att få det mesta att fungera när man anväder kompatiblitetsläget. Kör Photoimpact X3 från 2008 och Sony Sond Forge 10 pro från 2009 när det behövs.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.268
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Pc För Alla har testat några antivirusprogram här.
I princip alla program klarar tydligen Win7 och nyare

EDIT: Såg för sent att det var samma test som i inlägg #9, sorry

Intressant sida/test. Lite funderingar är ju när man skriver "förvirrande inställningar" ingenting är ju svårt när man kan men hur som så är det kanske tid att tänka om när det gäller virusskydd. Själv har jag McAfee och nöjd men vill ju gärna ha det bästa. Jag har ju ett gammalt avtal så jag har oändligt antal enheter och datorer och telefoner springer fort iväg med barn och barnbarn.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Vet inte om jag håller med. Tycker nog att det går att få det mesta att fungera när man anväder kompatiblitetsläget. Kör Photoimpact X3 från 2008 och Sony Sond Forge 10 pro från 2009 när det behövs.
Jag använder då och då CorelDraw från 1999 och det lär inte funka på Win10. Jag har provat.

//Michael, medlem
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag har nu köpt BitDefender och håller på att installera det. Känns bra att ha plockat bort en rysk produkt även om det inte förändrar situationen i Ukraina.

Jag tackar för era svar och input som hjälpte mig i valet av program.

//Michael, medlem
 
Toppen