• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erfarenheter om larm Prosafe?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Jag har beställt tid för montering av larm hos JR larmcenter i Lindome. Har bestämt mig för ett larm som heter Prosafe. Ni som har ett sådant larm inmonterat, vad är ni nöjda/inte nöjda med?
/Annette
 
F

F.d. 25011

Guest
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

Larmet fungerar jättebra och det som jag gillar mest är att jag kan övervaka husbilen både via Internet och mobilen samt starta dieselvärmaren via mobilen.
 

Hannibal

HBK Medlem
Inlägg
293
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

Hej.
Vi har ett larm som heter ProEvo 3.0. Installerat i april 2009.
Det har inte fungerat med SMS/GSM sedan i höstas. Vi "fastnade i tyskland" på deras kartan.
Nu har bolaget dubblerat abonemangs priset samt tar ut en xtra avgift.
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Är lite "Lack!"

Jag funderar på att byta GSM/GPS enhet till RedKnows MiniFinder
redKnows - Spårbart GPS larm
Är det någon som har erfarenhet av enheten.
Den är mer lockande än den jag har nu!
Med sommriga hälsningar// Stephan
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
686
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

Är inte GPS positionering att gå lite för långt i larmandet? Hur många husbilar har körts bort, dom senast åren??
Tycker det borde räcka med att enbart ha stöldskydd för prylarna inne i bilen och möjlighet till att larma om sig när man sover i bilen.

mvh
larsemil
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

Ja, jag resonerade likadant, hur stor är risken att husbilen stjäls? Den står alltid förvarad när den inte används hemma på gården inne i ladan, när vi är ute är vi i den för det mesta. Men det är ju olika, ska man hyra ut är det säkert väldigt bra med GPS puck. Vi har iallafall inte det tillbehöret.
För vår del var det viktigast att skydda våra personliga saker inne i bilen.
/Annette
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
686
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

Ja, jag resonerade likadant, hur stor är risken att husbilen stjäls? Den står alltid förvarad när den inte används hemma på gården inne i ladan, när vi är ute är vi i den för det mesta. Men det är ju olika, ska man hyra ut är det säkert väldigt bra med GPS puck. Vi har iallafall inte det tillbehöret.
För vår del var det viktigast att skydda våra personliga saker inne i bilen.
/Annette

Det tycker jag låter klokt. Vi är nu inne på fjärde husbilen och den tredje med ett DEFA-larm. Vi larmar bilen när vi lämnar den för o handla eller turista, och vid några enstaka gånger har vi även larmat när vi sover i den. Då kopplar vi bort rörelsedetektorn, och alla dörrar är larmade. Gäller bara att komma ihåg det när man vaknar och ska gå ut första gången. Jag har som vana att alltid öppna dörren, ett par sekunder för att släppa ut all eventuell läckande gas innan jag tänder spisen.

Mvh
larsemil
 
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

Fick min installerad för 2 veckor sedan, att man skulle betala markeringar för larmpositionering och SMS stod bara i det "finstilta" men det kan jag leva med, man kan tycka att GPS positionering och GSM larm är overkill och det går säkert att hitta billigare larm, men det känns som en riktigt professionell produkt med IR och mikrovågs detektor samt alla luckor, dörrar och motorhuv larmade.

Stort plus för att killarna verkligen visste vad de höll på med, och visste hur de skulle dra kablar för olika bilmodeller, skulle säkert ta mig en hel helg vad de gjorde på 3 timmar.
 
Senast redigerad av en moderator:

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

Hej!

Som sagt, smaken är som baken, olika. Visst finns det mycket " överkurs" men för vår del är husbilen en av de värdefullaste saker vi har, och den var inte helt billig heller, så ett antal hundralappar bör vi ha över till lite extra övervakning. Vår bil står på en plats där stöldrisken inte är överhängande men man skall ju inte säga aldrig. Brukar ringa upp "den" ibland och kolla läget. :twitcy:
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

Fick min installerad för 2 veckor sedan, att man skulle betala markeringar för larmpositionering och SMS stod bara i det "finstilta" men det kan jag leva med, man kan tycka att GPS positionering och GSM larm är overkill och det går säkert att hitta billigare larm, men det känns som en riktigt professionell produkt med IR och mikrovågs detektor samt alla luckor, dörrar och motorhuv larmade.

Stort plus för att killarna verkligen visste vad de höll på med, och visste hur de skulle dra kablar för olika bilmodeller, skulle säkert ta mig en hel helg vad de gjorde på 3 timmar.


Har du någon färsk prisuppgift för larm inklusive montering?
 
F

F.d. 5361

Guest
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

GSM och GPS positionering är egentligen värdelös

Med en GSM / GPS Jammer som man kan köper för par euro eller kronor
förstöra biltjuven signalen från GSM-sändare och GPS-tracker

Inte en husbil i Tyskland som flyttade till Polen eller Ryssland
har man hittat pga. GSM och GPS positionering.

GSM / GPS Jammer använda är förbjuden i hela Europa men det
störa inte biltjuvar :)

Biltjuvar har tillräcklig tid om hitta GSM-sändare och GPS-tracker

Mvh.

Norbert
 
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

GSM och GPS positionering är egentligen värdelös

Med en GSM / GPS Jammer som man kan köper för par euro eller kronor
förstöra biltjuven signalen från GSM-sändare och GPS-tracker

Inte en husbil i Tyskland som flyttade till Polen eller Ryssland
har man hittat pga. GSM och GPS positionering.

GSM / GPS Jammer använda är förbjuden i hela Europa men det
störa inte biltjuvar :)

Biltjuvar har tillräcklig tid om hitta GSM-sändare och GPS-tracker

Mvh.

Norbert

Man skyddar sig mot amatörer, inte mot proffs

Man undrar t.ex. hur bilarna kan bli snodda fast det finns immobilizer och nycklarna ligger kvar hemma (hände en granne)
 
Senast redigerad av en moderator:

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

Funderar också på Prosafe larm. Vet inte heller om det är överkurs med GSM och/eller GPS i larmet. Det är ju en faslig massa pengar och så en årsavgift.....
Fler åsikter är välkommna.
Och vad blev det för larm, Ludde Kuddson och är du nöjd?
/Cecilia
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

Satte in vårt ProSafe i höstas. hos JR Larmcenter, innan vi åkte vidare på vår Europaresa. Då vi i huvudsak stod på ställplatser användes det flitigt, och jag är väldigt nöjd med både monteringen av larmet, och hur det fungerade på vår resa.
Vi fick med 100 markeringar i årsavgiften på 600:-, och har använt 6st under 5 månader hittils. (det är ju bara när man kommunicerar med larmet via dator eller mobil som markering dras).
Då jag har bilen uppställd nån kilometer hemifrån, över vintern, så använder jag datorn för att kolla batteriets status nån gång per månad, för att se när det är dags att ladda.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

Funderar också på Prosafe larm. Vet inte heller om det är överkurs med GSM och/eller GPS i larmet. Det är ju en faslig massa pengar och så en årsavgift.....
Fler åsikter är välkommna.
Och vad blev det för larm, Ludde Kuddson och är du nöjd?
/Cecilia

Hej, vi är nöjda med larmet vi provar det varje gång maken ska hämta nåt i husbilen :twitcy:...
Kan sitta på jobbet ibland när jag får ett SMS att larmet har gått...då är det bara att ringa hem och kolla vad han gjort i husbilen...!

Det får bli lite skärpning med detta nu, det kostar ju en markering för varje gång larmet löser ut...

/Ludde
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
686
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

Tar upp en gammal tråd.

Jag har ett larm monterat våren 2015 som inte larmar som det ska.

Jag glömde stänga en lucka, larmade och åkte iväg. Kom tillbaka efter ett par timmar, larmet är på och luckan öppen. Jag fick inte någon "tonstötar" när jag larmade på bilen att luckan stod öppen. Blev förvånad och provade nu med bodelsdörren öppen när jag larmade. Inga "tonstötar". Ingen av mina luckor varnar när jag larmar på när dom står öppna. (Alla luckor och bodelsdörr är trådlösa larm) Däremot förardörren och passagerardörren larmar med tonstötar om dom är öppna när jag larmar bilen.
Hur fungerar era Prosafe???
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

Installerade ProSafe i våras. Funkar bra. Alla larmade luckor och dörrar är aktiverade. Det enda som händer är att GPS-varningen skickar lägesrapport om att bilen flyttat sig, trots att den står still på min parkering. Har tagit upp detta med JR Larm i Lindome (som gjort installationen).
Vi använder larmet aktivt, enda sättet att få in rutinen att larma och avlarma.
 
Toppen