• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erbjudande ny Husbilstidning

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Erbjudande ny Husbilstidning

Hej Håkan och Styrelsen.

Jag vill bara tillägga följande som jag ber Er ha med i bagaget inför ert nästa styrelsemöte.

Det finns vanliga hyggliga människor runt om i landet som är medlemmar i Husbilsklubben och som av många olika anledningar inte vill exponera sina adress och mailuppgifter mer än nödvändigt.

Jag ber Er respektera detta och endast använda de namn i medlemsmatrikeln som genom ett uttryckligt Ja meddelat att uppgifterna får användas till 3:e part.

Om det är en eller hundra medlemmar är helt oväsentligt. Med lite eftertanke så förstår säkert alla vad jag pratar om.

/Knausen, som knappast är anonym...

F

F.d. 418

Guest

Det här med kommunikation är ett synnerligen svårt område. När jag gick polisskolan i Göteborg på 60-talet, hade vi en mycket duktig lärare i Svenska Språket och han rådde oss när det gällde att skriva något: -"Skriv alltid som om den som skall läsa det ni skrivit inte vet eller förstår någonting". Nu uttryckte han sig i och för sig avsevärt mycket grövre än vad jag förmår återge här men andemeningen blir densamma.

För att applicera erfarenheten på den här tråden, tror jag det hade varit bra om alla relevanta förutsättningar funnits med från början i presentationen av erbjudandet. Då hade risken för såväl missförstånd som irritation åtminstone minimerats. Det jag fortfarande saknar är förlagets namn och (möjligen) den HBK-medlem som står bakom erbjudandet.

Databehandling av personuppgifter, PUL och allt vad det heter är känsliga frågor som bör hanteras på ett sätt som ger en känsla av trygghet. Vi har nog alla lärt oss en hel del av den här trådens innehåll. Hoppas nu bara att vi förmår utnyttja den erhållna kunskapen.

I all välmening. Hälsn/AndersW

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Nu är man hemma igen efter fem veckors europasemester och den sjätte hemma med båtåkning och läser om PUL vara eller inte vara.
Det klart jag vill ha tidningen och har prickat för JA i min profil.
Tack klubben för detta erbjudande.

Zodiac

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
373
Medlemskap
2025

Tycker att det skall bli jätte kul med en Husbils-tidning

Zodiac HBK373

F

F.d. 3581

Guest

Tack för erbjudandet...
Skall bli spännande med ny tidning...
Hoppas testerna är bättre än de i HOC
ds

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Lite mer information:

Husbilen Test blir en rikstäckande tidning.
En testtidning för husbilar, som kommer testa c:a 10 bilar varje utgåva.
En del testhusbilar kommer att lottas ut som 1 veckas lån, mot att man berättar om hur man upplever husbilen m.m.

Tidningen innehåller förstås mer än tester och vi återkommer med ytterligare information senare.

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Jag tycker det är förbannat tråkigt att inte medlemmarna i denna klubb kan ha förtroende för styrelsen och bara vara glada att de försöker göra något bra för oss (exempelvis husbilen test) utan att det skall klagas på PUL och annan skit! Ursäkta språket men man blir ju förbannad när alt skall synas i sömmarna.

Så nu ska över 2000 medlemmar gå in och bocka för att de går med på att få hem en gratistidning!?

All heder åt er i stylelse, arbetsgrupper och webare som orkar hålla på.

Mvh / Per

Miata

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1927
Medlemskap
2025

Som ganska nybliven medlem kan man inte låta bli att förundras över den energi som läggs ner på denna fråga. Man kunde tro att det var en brevbomb som skulle skickas ut, och inte en GRATIS husbilstidning. Själv läser jag allt som jag kommer över och har väl till hustruns förtvivlan snart läst alla 77 tusen inlägg som genererats i mer eller mindre viktiga frågor på denna utmärkta hemsida. Låt oss hoppas att det finns lite energi kvar hos oss alla när vi behöver mobilisera kraften av 2500 medlemmar i någon viktigare fråga...

Soliga sommarhälsningar från Helsingborg

Janne

F

F.d. 2621

Guest

All heder åt broder Knausen, som i bästa konstruktiva välmening och utan att misstänliggöra eller anklaga någon ville uppmana till att tänka till litet extra! Det tycker jag han ska ha credit för, han vågar, vilket de flesta av oss andra inte gör.

En möjlig parallell kan vara den av regering och riksdag antagna FRA-lagen. De gubbarna och gummorna är ju inte direkt några dumskallar, men likväl så anmäler sig tusentals andra människor och vill att man tänker till en gång till, eftersom alla frågor och aspekter kanske inte är besvarade och beaktade. Är inte det både vår rättighet och skyldighet?? Det är väl bra - att få det hela riktigt genomlyst - tills vi vet? Det enda rätta är väl inte att bara säga ja och tack, men det är det enklaste.

HBK:s ledning (vår regering och riksdag) menar säkert väl i denna fråga och har gjort ett bra jobb. De flesta av oss tackar och tar gärna emot, orkar inte ana begravda hundar och ugglor i mossen. Lika gärna ska vi väl uppskatta dom som vill tänka till en gång extra.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Ja denna tråd skulle jag vilja att den skulle stängas.
Men jag skrev ju i en annan tråd att man inte behöver läsa det man inte är intresserad av.Men lite nyfiken är jag allt i denna tråd. För jag anar ugglor i mossen.
De som ej vill ha tidningen tackar nej enkelt som sjutton.
Varför forsätta med detta tjöt då.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Nu är det nog dags att vi får rätt proportioner på denna debatt.

Just nu har 1199 HBK Medlemmar läst erbjudandet om tidningen Husbilen Test.
7 st har avböjt och det motsvarar 0,58% av klubbens medlemmar.

Jag tror inte Husbilsklubben.se har riktigt de resurser som Regering o Riksdag har utan nu är det dags att fokusera på det som Husbilsklubben.se är till för.

Så vill ni inte ha tidningen så finns det angivit hur ni ska göra i annonsen på 1:a sidan.

Därmed stänger vi denna tråd och ägnar energin åt Husbilsfrågor i stället.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen