Ja du måste ju vara en självplågare.
Kan meddela att det har alltid varit rea på förra årets bilmodeller så ditt påstående bevisar ingenting, jag har nyligen besökt en cykelaffär och nästan samtliga cyklar hade rea. Med ditt resonemang betyder det att det snart är slut-cyklat.. Och en 8 år gammal vardagsbil har aldrig haft något större värde!
Du hänvisar hela tiden till Norge och fortfarande är det bara 1 av 3 bilar som är en elbil i nybilsförsäljningen.
Det här med elbilens batterier blir väll förmodligen som avfallet från kärnkraften, man hoppas att det löser sig i framtiden.
Vill regeringen verkligen göra något för miljön så släpper man all kollektivtrafik gratis i hela landet, det skulle få massor med folk att avstå en bil. Men som någon skrev blir det kaos om drygt 2% av alla bilister väljer kollektivtrafiken i Sthlm. Ser redan nu framför mig hur det skulle bli med batteritorsk på Essingeleden i rusningstrafik, där räcker det med 2 elbilar som får batteritorsk för att det blir fullständig kaos.
Är man ett par stycken som skall åka in till Sthlm så är det billigare att åka bil än att åka kollektivt trots att man eventuellt måste betala biltull och parkeringsavgift.
Kunde inte svara tor-ake, alla som har tjänstebilar åker inte till något kontor där dom kan ladda elbilen, väldigt många har sitt dagliga kontor i bilen och åker till kunder. själv har jag inte varit inne på firmakontoret mer än någon 1 timme om året, sen 2005. Dessförinnan jobbade jag visserligen på kontor i 10 år men där kom jag inte åt ström och knappast hade den arbetsgivaren monterat in en egen laddstation till mig då jag var den enda med bil och innan dess hade jag det som jag har nu. Därför kommer många kunder få betala för dötiden när man står och laddar elbilen på arbetstid!
Det är lätt att utgå från sig själv, men alla har inte samma förutsättningar och tjänstebil för att åka och sitta på ett kontor skulle vara förbjudet, då får man åka kollektivt för miljöns skull.
Sen var det miljöpartiet som sket i det blå skåpet med alla sina skitbilar, Åsa Romson åker omkring med sitt dieseldrivna fartyg på oskattad villaolja. Målade dessutom skeppet med olaglig/giftig bottenfärg
Miljöpartiet tycks fortsätta med skitbilar,det verkar vara ett genomgående tema det där med miljön, det gäller andra men inte mig.
MP-topparna som väljer de miljöfarliga bilarna