• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

en ställplats om om om igen

T

Teddi

Guest
nu har ja blivit inbjuden att ansluta till mats i våran styrelse att förhoppningsvis i nästa vecka få till resultat i ugglarp,,
så klart ja kommer,,ja har varit där innan,,ock ställer då upp för mats,
det verkar hittills som de gått bra,,lite elstolpar,,en tömningsapparat,kommer de så klart att bli,kommun ställer sej positiv,,,,ock också en prissättning som blir så bra de bara går,,
vi ska försöka att hbk erhåller rabatt mot uppvisande på nåt sätt av medlemskort,,ock de bör vi kunna få om vi är med o sponsrar en #vask#

en av dom mest åtråvärda platser efter kusten kommer denna plats att bli,,

varför skriver ja nu detta då?? absolut inget skryt om ni tror det:p:p

ja vill bara väcka alla soffliggare,,här finns folk som hjälper till,:D:D,

en trevlig helg!!! kandidaten,,:p

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: en ställplats om om om igen

Då får vi hålla alla tummar för att det ska gå i lås med denna ställplatsen finns ju ingen finare plats på den halländska kusten!!

mvh Birgittha

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Vi är på väg till ”värmen” och hade en hummerskiva igår, som avskedsfest, i Fjärås. Det blev både vått och sent så idag orkade vi inte köra så långt innan vi blev ännu tröttare.
Efter Varberg kom jag att tänka på ”Teddis Ugglarp”. Tittade i ställplatslistan men kunde inte hitta den där!?! Letade på Google Earth och hittade den direkt.
Fin plats Teddi! Toaletterna var öppna och uteduschen fungerade, men det blåser kallt som f-n så tillnyktringen får ske på annat sätt. :cool: Vi står här helt ensamma och vilar upp oss inför morgondagens långkörning till Glückstadt/Wischhafen.
Tog några bilder och ska anmäla den till ställplatslistan under kvällen.
Tack Teddi!
VH Stina & Julian
120930Ugglarp-1.jpg

120930Ugglarp-3.jpg

120930Ugglarp-4.jpg

F

F.d. 17941

Guest

Efter vad det låter , så är det nog bra om du är ensam på parkeringen !
Totte 04

T

Teddi

Guest

i är på väg till ”värmen” och hade en hummerskiva igår, som avskedsfest, i Fjärås. Det blev både vått och sent så idag orkade vi inte köra så långt innan vi blev ännu tröttare.
Efter Varberg kom jag att tänka på ”Teddis Ugglarp”. Tittade i ställplatslistan men kunde inte hitta den där!?! Letade på Google Earth och hittade den direkt.
Fin plats Teddi! Toaletterna var öppna och uteduschen fungerade, men det blåser kallt som f-n så tillnyktringen får ske på annat sätt. :cool: Vi står här helt ensamma och vilar upp oss inför morgondagens långkörning till Glückstadt/Wischhafen.
Tack Teddi!

tack själv,,platsen är inte klar,,den blir det på onsdag,,men de e inte säkert att det blir just där,,men nånstans utmed stranden,,så du kan inte lägga in den ännu,,
ha en trevlig resa o tat lugnt!!

T

Teddi

Guest

gokväll vänner,,ja har haft en görbra dag idag,,mats i styrelsen o jag ihop med micael i ugglarp har haft bra överläggningar,,
förmodlingen en ny plats på annat ställe än den ingivna,
kanske ett 50-tal bilar,,alldeles vid en två kilometer strand,,ock en nybyggd restaurang blir de också,,

vill samtidigt passa på att tacka mats för han ställde upp,,en görtrevlig gubbe som ja gärna vill samarbeta med om tiden räcker till,ta de lugnt med brännapparaten mats,,:D:D

vill ni ha reda på priset??
450 spänn per natt,,då ingår hela havet,,inte illa va!!

bara skämtar:D 100 kronor,,ett gott råd,,skaffa solceller..det blir mycke lättare att fixa platser då,,där blir ingen el,,va ska vi med det till,,ha de gött,,

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 17941

Guest
Att ingen reagerar

Vi är på väg till ”värmen” och hade en hummerskiva igår, som avskedsfest, i Fjärås. Det blev både vått och sent så idag orkade vi inte köra så långt innan vi blev ännu tröttare.
Tack Teddi!
VH Stina & Julian
Visa bilaga 61260

Visa bilaga 61261

Visa bilaga 61262

Jag blir ytterligt förvånad över att ingen reagerar över det här inlägget , här är en medlem som officielt går ut med att han druckit mycket och sent på kvällen , kört bil tidigt på morgonen , orkar inte köra utan måste stanna för att vila , är det så att HBK.s medlemmar har någon form av extra tillstånd att köra i tydligen onyktert tillstånd.
Att sedan stackars Teddi råkar kämpa för en ställplats är utsökt bra , men det jag reagerar mot är fylle körningen . Antingen dricker man inte alkohol minst tio timmar före bilkörning , och då talar jag om små kvantiteter eller så låter man bilen stå still , Jag tillåter mig själv en öl eller två men tänker ändå på morrondagen , och framför allt vad som kan ske i ett berusat tillstånd.
Nu blir jag säkert avrättad igen !
Totte 04

F

F.d. 52943

Guest

Tja,
Man kan vara trött efter en fest utan att alkoholhalten är olaglig.
Det är i och för sig lika klandervärt att köra bil när man är trött o bakis, även om alkoholhalten i blodet hunnit sjunka ner till lagliga nivåer. Men i de fallen är det mera upp till förarens omdöme - svårt att fälla någon i rätten om man inte somnat bakom ratten.

F

F.d. 5080

Guest
Sv: Att ingen reagerar

Jag blir ytterligt förvånad över att ingen reagerar över det här inlägget , här är en medlem som officielt går ut med att han druckit mycket och sent på kvällen , kört bil tidigt på morgonen , orkar inte köra utan måste stanna för att vila , är det så att HBK.s medlemmar har någon form av extra tillstånd att köra i tydligen onyktert tillstånd.
Att sedan stackars Teddi råkar kämpa för en ställplats är utsökt bra , men det jag reagerar mot är fylle körningen . Antingen dricker man inte alkohol minst tio timmar före bilkörning , och då talar jag om små kvantiteter eller så låter man bilen stå still , Jag tillåter mig själv en öl eller två men tänker ändå på morrondagen , och framför allt vad som kan ske i ett berusat tillstånd.
Nu blir jag säkert avrättad igen !
Totte 04

Nejdå Totte! Avrättad lär du inte bli, men var skriver Julian & Stina att dom kör/kört i onyktert tillstånd? Tror och hoppas att dom har sådant sunt förnuft att dom låter bli detta. Att man inte orkar köra långt, kan ju tyda på att det varit en sen kväll... Med eller utan alkohol?

//Lasse

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Kotte!
Det är jag som skriver och Stina som kör.
Hon har busskort och skulle aldrig äventyra sin behörighet!
Vad jag gör på min fritid har Du absolut inte med att göra! Ingen annan heller!
Läs det som skrivs och gör inga egna tolkningar!:rolleyes:
VH Julian

F

F.d. 17941

Guest

Julian &Stina !

Vad du och Stina har för körkort bryr jag mig inte ett sk... om , inte heller vad ni gör på fritiden !
Men jag har träffats av en onykter bilist en gång med påföljande lång sjukhus vistelse.
Det är inte jag som skriver utan du , " det blev både sent och vått på kvällen " Då undrar man verkligen ?
Det är inte ditt omdöme i det tillståndet som ska avgöra om du ska köra bil , det borde isf mera vara ett utandnings prov.
När ni reser genom Frankrike har ni väl med er en alkotest eller två
Totte 04

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Tjotte!
Du har fortfarande inte förstått at det inte var jag som körde husbilen, den aktuella dagen. Du anstränger dig att tolka mina ord i ett negativt, aggressivt syfte och du vill gärna projicera dina negativa erfarenheter på mig. Du är patetisk när du dessutom försöker tala om för oss om gällande lagar och förordningar!:D
Slutreplik, Julian.

Senast ändrad:

matse

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2025

Tjotte!
Du har fortfarande inte förstått at det inte var jag som körde husbilen, den aktuella dagen. Du anstränger dig att tolka mina ord i ett negativt, aggressivt syfte och du vill gärna projicera dina negativa erfarenheter på mig. Du är patetisk när du dessutom försöker tala om för oss om gällande lagar och förordningar!:D
Slutreplik, Julian.

Anar att någon tolkade vi som både förare o passagerare.
Så fel det kan bli.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Det har redan blivit vått i kväll

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Tycker att det är helt otroligt att en tråd kan kantra på det här viset . Vi har en klubbmedlem som jobbar för att vi ska få fler ställplatser.
Det verkar helt ointressant när en såpa sätter igång med hur vi sköter oss efter fester.
Va fasen har det att göra med jakten på nya ställplatser...
Starta åtminstånde en ny tråd om ni vill vara missionärer... brukar inte ta till den här annat i nödfall :wall:

Bosse

T

Teddi

Guest

den va inte dålig bosse:D det gör inte så mycke,,ja har själv sabbat trådar,,
:santa-5-icon:snart e de jul,,då måste vi va snälla,,annars får vi inga julklappar:present-2-icon:

F

F.d. 17941

Guest

Julian & tina !
Jag hade inte tänkt fortsätta den här debatten , men vill ändå göra ett slutinlägg.
Du har ju gjort ditt !
Varken du eller jag känner varandra , du kallar mig patetisk och påstår utan att ge en bakgrund till dina jueidisak kunskaper,, att jag inte förstår bättre , jag tror mig dock ha mist lika goda kunskaper som du i ämnet Rattfylleri om inte mer... beroende på mitt jobb. Jag vet vad som gäller för tids faktorer från alkohol intag till vilken tid du bör avstå från att framföra ett motor drivet fordon, även om den tiden kan variera något från person till peron.
Om det är så att din fru körde husbilen , vilket INTE framgår , är det alldeles utmärkt , man får en annan uppfattning i inlägget , därför inlägget ! Sedan kan du kalla det för vad du vill .
I mitt ordinarie arbete ingår att hålla seminarier om alkoholens påverka på hjärnan , från en lättöl till totalberusning , återhämtnings tider , effekter , psykiska förändringar på hjärnan med långvarig alkohol förtäring, Även andra berusnings prepparat är med på programmet !
Det mesta handlar om okunskap , vi ( de flesta av oss är ) okunninga TROR så ,mycket , vi tror att en starköl inte påverkar hjärnan , du skulle bara veta.
Jag vill inte vara osams med er , bjuder gära på en öl eller ett glas vin om ni tittar in till oss i Tänndalen under vintern ,eller en Toddy , husbilen får gott plats ute på gården några dagar.
Jag vill framföra en eloge till din fru som tydkigen , hoppas jag , förstår detta med promillegränser.
Teddi har lovat komma !
Mvh
Jag heter Totte 04.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

I Julians inlägg framgår det inte vem som körde eller att dom överhuvudtaget förtärt alkohol.
Uttrycket att det blev både blött och sent behöver väl inte innebära att någon av dom var berusad? Om jag berättar att jag varit på en "blöt" fest innebär det för den skull inte att jag själv förtärt alkohol. De flesta fester består ju för det mesta av mer än en person.

Kanske vore lite mer klädsamt om man först frågade vederbörande hur det var innan man går igång och anklagar folk för något man tror sig veta men inte har några belägg för, så behöver det inte bli såhär....

/Ludde

Toppen