Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Rovhattar traffar man overallt...
Jag var pa en stor stallplats i Calais. Jag korde till bortre anden, dar jag var helt ensam, da jag behovde starta generatorn for att ladda batterierna som strulat med laddningen under korningen. Det var ca 10-bilar pa hela stallplatsen, klockan ar ca 16:00 en vardagseftermiddag. fran min plats kan jag knappt se de andra bilarna.. Startar generatorn, som ar en inbyggd Onan och mycket tyst av sig.
En halvtimma senare kommer en annan husbil, med Svenskar som sjalvklart skall stalla sig jamte mig. for att sedan klaga pa att jag korde generatorn...
Jag forklarade for dem att det finns sakert 150 lediga platser och de kan stalla sig var de vill utan att vara nara mig och min generatr.. Sura miner och hoga samtalston som overrostade min generator och stangda dorr var det enda det resulterade i....
vad ar det for fel pa folk...
//Freddy
Kan du svara på vad du fick 4 meters avstånd från? När du har att välja mellan halv meters avstånd och 10 meters är du tydligen den som ställer sig på en halv meters avstånd. Stackars dina grannar.
Körkort har nog dom flesta som står här, men jag undrar hur man fått tag i det för det är tydligen svårt att läsa. Husbilarna kom inte hit efter 06 på morgonen.
Visa bilaga 198358
Körkort har nog dom flesta som står här, men jag undrar hur man fått tag i det för det är tydligen svårt att läsa. Husbilarna kom inte hit efter 06 på morgonen.
@Dethleffskvalite Denna skylt finns på samma plats, kan den funnits vid samma tidpunkt som din bild?
Hade också blivit konfunderad om nedanstående skylt hade stått på platsen och samtidigt så visas andra skyltar enligt din bild, vilken skylt är rätt?
Hmm, du får alltså övernatta i husbilen, men inte parkera den mellan kl 00 och 06?! Gäller det övernattning på dagtid kanske? Avgift för HB kl 16-24?Körkort har nog dom flesta som står här, men jag undrar hur man fått tag i det för det är tydligen svårt att läsa. Husbilarna kom inte hit efter 06 på morgonen.
Det verkar som att de ansvariga har trasslat till det så för sej att de inte förstår allt själva. Eller??ClasB när du tog den bilden var skyltarna på min bild säckade då? Som du ser på min bild så ser man inte den orangea konen. Har man då bott där en gång tidigare så kör man ju dit igen och kanske inte läser alla skyltar. Vi bodde där det är väldigt tydlig att man skall stå. Men sedan går det att köra mellan områdena också utan att passera nya skyltar.
Minst 300 m är rekommendationen, själv tog jag mer hänsyn till byggnaders konstruktion, och hur omgivningen såg ut.Om man betänker en gasolexplosion som ett alternativ, vad skall man ha för säkerhetsavstånd då?