• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En sån skulle jag vilja ha :-)

F

F.d. 24280

Guest
Sv: En sån skulle jag vilja ha :)

Nordkaps resa...nej,vi åkte till Trieste och köpte ännu mera Abarth delar till 600..Visste inte på den tiden att det fanns nåt som hete Nordkap:snowman-1-icon: :snowman-1-icon:

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Jo visst var det svårt med kylningen Jonas.

Vill minnas att det satt ett "automatspjää" under kylaren som skulle leda kylluften. men det va sällan det fungerade.

Med på resan hade vi en s.k. campinghink som egentligen var impregnerad duk som var sydd som en liten hink.

Man fick ta alla vattendrag i anspråk eftersom vattenförbrukningen var lite i överkant.

Kylaren fick väl inte det allra renaste vattnet under resan som kylningen blev bara sämre och sämre. Men hem kom vi.

Trevligt med fler Abartfreak.
Bifogar bilder på ett ekipage jag såg häromåret.

Kåre

Fiat Abarth-500.jpg

Fiat Abarth2-500.jpg

F

F.d. 50016

Guest

Motorn blev varm men det kunde även bli hett i kupen ibland. Träffade min hustru under Fiattiden och vi är fortfarande tillsammans. 42 år i dagarna. ( Hoppas hon inte ser detta inlägg)
Jonas796

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Ser man på Johan!

Varför skulle fruan inte se detta??

Fiat har hållit oss samman även här. Träffade min fru faktiskt före Fiat. Det blir "bara" 47 år i vår. Vi har fortfarande en Fiat, men en 2,8JTD nu för tiden.

Men visst var det bättre förr Johan.
Ju förr dess bättre kan man säga.

Trevlig Jul och Gott Nytt År

Kåre

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Zubac

Nu blir man lite avundsjuk. Där är en som tog steget ut och skaffade riktiga Abarth-delar. Min gamla Fiat såg bara ur att gå snabbt med Abarthdämpare, fartränder och stora Marschall-lampor. Men kul var det!

Trevlig helg på dej åxå Zubac

Kåre

F

F.d. 4879

Guest

Skulle man ha damer med i 600an så hade dom ju även en mini van av den som hette Multipla...

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026

Ce-eN.
Vår första bil var en Fiat 500 med "lasatak" (cab) Ekonomin var inte sådan att vi kunde utrusta den med varken "abarth eller andra tillbehör". Vi var oehört glada för bilen. Den fick t.om användas som flyttbil när vi fick möjlighet att flytta ifrån 1:an med kokvrå till en två:a. Bort med taket, soffan på högkant, inga problem. Allt går om bara viljan finns. Vi använde bilen till flertalet semesterresor, som visserligen inte alltid var problemfria. Men vilka härliga minnen vi har. Året? ja måste varit 60-61. Vi blev nämligen ett....i farsans Hillman -62.......gifte oss -63.......fick Mats, älsta grabben -64. Ja, tiden går. Och nu kör vi fiat igen.

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Jag drömmer också, Ja varför inte! lotten eller varför inte ett bidrag som kommer från en tycker att jag ska få en ny bil!!!

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2025

Varför inte hyra den här en semester?

110213.jpg

DERBUS - das größte Wohnmobil der Welt, Luxusmobil, Eventmobil, Luxusbusse, Luxusliner, Actionmobil,

F

F.d. 4879

Guest

Nisse! Den är ju om möjligt ännu längre än vad din husbil är! Finns det verkligen? *L*

Toppen