• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En sån skulle jag vilja ha :-)

F

F.d. 839

Guest
Hejsan,
För dom som har råd och endast kör motorvägar ... otroligt men sant :holly-1-icon:

motorhome-p1362.jpg

Peter

FD HBK Medlem
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: En sån skulle jag vilja ha :)

Här är ett annat elegant ekipage. I släpkärran transporteras bl.a en Audi A8!

picture_073.jpg

picture_072.jpg

F

F.d. 4879

Guest

Jo, en sån kan man regga som en PB2 här.

F

F.d. 24280

Guest

Jag förståd det...men visst måste det vara något tokigt i reglemente i alla fall efter min tycke när man kan göra så,skulle tro att man får väldiga bryderier att vid Österrikiska vägbetalstationer förklara att det är personbil:snowman-2-icon: :snowman-2-icon:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Zubac 428 det blir vel samme sak i Østerike som i Norge: det er vekten og ikke teksten som bestemmer. Er man over 3500 kg tillat totalvekt så er det høyeste pris.

F

F.d. 50016

Guest

Varför traktar man efter sådana schabrak. Det är väl upplevelsen utan för bilen, naturen sevärdheter, möte med mäniskor som gör husbilslivet sin charm. Husbilen är för mej/oss ett sätt att nå dessa upplevelser och inte för att visa upp en status.

Jonas796

F

F.d. 839

Guest

Jonas,

Komfort betyder också en hel del .. annars kan man lika väl flyga till ett fråmmande land och tag in på en utav dom lyxhotell som finns efter beachen .. :holly-1-icon:, man står ju inte bara still med husbilen åtminstående inte vi och då vill vi ha lite lyx omkring oss.

Man får väl drömma eller hur, annars så är livet meningslöst tycker jag :holly-2-icon:

F

F.d. 24280

Guest

Zubac 428 det blir vel samme sak i Østerike som i Norge: det er vekten og ikke teksten som bestemmer. Er man over 3500 kg tillat totalvekt så er det høyeste pris.
Jag vet det,knugrone...och självklart skall dom betala den högsta vägavgift:snowman-3-icon: men jag vänder mig mot det tokighett att man kan regga en sån åbeke som PB 2.Fast jag hoppas på att dom människor som vill köpa såna bilar skaffar sig också kunskap och behörighet för att framföra bilen.

F

F.d. 50016

Guest

Klart man får drömma om vad man vill, och kan man sen uppnå sin dröm i verkligheten så är det väl unnat dom.
Vad gäller komfort så har jag vad jag behöver + att i komfort ingår för mej att kunna parkera var som helst i städerna utan att åka omkring och leta bussparkerig.

Jonas796

F

F.d. 1074

Guest

Hej kan det vara den så kallade Svenska avundsjukan som kryper fram eller ??
Jag /vi unnar varje människa all lycka det är dock dom som betalar.

En riktigt God Jul & Gott Nytt År
Önskar vi alla
Birgitta & Rune

F

F.d. 839

Guest

Birgitta & Rune,

Svenska avundsjuka !!! Nej inte alls jag har samma åsikt som du den som har resurser varsågoda varför inte, hade jag obegränsad med tillgånger så skulle jag inte tveka nu ligger situationen lite annorlunda. Maybe in the future .. men som sagt vad som bekymmer mig mest är att hitta en lämplig parkeerplats en liten Smart eller annan småbil är ett MÅSTE man ska ju trots allt gå och handla eller hur .. :holly-1-icon:

F

F.d. 50016

Guest

På tal om att drömmar så satt man som 18-åring med färskt körkort och drömde om Jauguar E-typ, men portmonän drömde en helt annan dröm, nämligen en Fiat 600 58-års modell OT-utrustad med sökare på taket, arbath djuddämpare och hasplåt under motorn, pepitarutig dekal på vänster sida av motorhuven och borttagna kofångare. Året var 1964. (Suck).

Simma lungt!
Jonas796

F

F.d. 24280

Guest

Jonas;

Jag skulle tro att den var mycket roligare..bara Abarth ljuddämpare ..kan man begära mera...nej..

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Wow Jonas

Detta får mej att minnas vår gamal Fiat 600 med Abarthdämpare med uppställd motorlucka, för kylningens skull. Två pepitarutiga tejper var åxå dragna från kofångar till kofångare över taket. Mycket häftigt.

I början på 60-talet lyfte vi ur baksätet och lastade in bl.a. ett stort sexmannatält och for till Nordkapp.

Det kallar jag resa det, som Hasse & Tage skaldade.

Kåre

F

F.d. 50016

Guest

Fan vad jag blir nostalgisk när jag läser detta om Fiat 600 och nordkapresan. Hade också bekymer med kylningen, särskilt en gång när jag och min bror åkte till biltävling på Knutstorp ring för att kolla på Ronie Pettersson när han körde gokart där. Tror vi stannade vid varje lite vattendrag för att fylla på mera kallt vatten. Men till sist kom vi fram så det löste sig.
Jonas796

Toppen