knabjalf
HBK Medlem
Jepp. Lärt oss av fransoserna- Kan nåt göras på två sätt har de uppfunnit ett tredje sättDet ingår väl i svenskens natur att alltid krångla till nåt som ska vara hur enkelt som helst.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jepp. Lärt oss av fransoserna- Kan nåt göras på två sätt har de uppfunnit ett tredje sättDet ingår väl i svenskens natur att alltid krångla till nåt som ska vara hur enkelt som helst.
Jag ser nattparkering som något annat än att parkera för att handla ett paket mjölk eller besöka en sevärdhet etc. Nattparkerar jag så vill jag gärna ha ett par decimeter större avstånd till grannen om möjligt. Men visst är nattparkering en delmängd av parkering, ungefär som kundparkering.
//Michael, medlem
Då händer detta... Alla myror har Rave party....Nä men det finns stora fina parkerinytor där det är förbjudet att parkera mellan vissa klockslag, 2400 - 0600. Jag tänker på Karlsborg vid fästningen och där DC-3:an står.
Vad händer på natten där tro, då parkeringsytan måste vara tom.
Roysan
Nä jag tror inte det muskatten, någon gång då och då kanske men inte varje natt.
Roysan
Tyvärr tror jag att man arrenderade ut husbilsparkeringen till"first camp" som införde denna ordning.Samma hände i Nora,där blev det ännu värre när deras camping o "ställplatsen" säsongsstänger finns ingen parkering öht.för husbilar kvar.Jo,i 4 timmar får man besöka stadenFör Falun de parkeringar för personbilar som besöker gruvan finns inga tider, men förbud för husbilar.
En lång rad för minst 20 husbilar finns utanför området, mitt emot ställverket, där är tiderna angivna i AM PM och inte internationella tidsangivelse, dvs SI, som gäller i Sverige och EU.
.
Förr, då när det var bättre, kunde man stå på den under tider då Gruvan var stängd, ordinarie bilparkering under natten. Det var stor plats.
Roysan
Att resa är att upptäcka, vi började med husvagn 1966, varje år ser man nya platser som man inte varit på. Ni talar väl inte om edra svampställen och vi inte våra guldkorn i naturen.Hur hittar man ett smultronställe som nybörjare om de inte finns på någon karta eller i en app och man inte har några bekanta som har husbil att fråga?