• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

EN CAMPING MAN GÄRNA GLÖMMER

F

F.d. 12156

Guest
Vi var förra året på Malmös allmänna camping i Juli , när vi checkar in tyckte vi det var lite konstigt att dom ville ha betalt i förskott men vi betalade iallafall .
Väl installerade på campingen så började vi att kolla oss omkring . När åse var borta vid toaletterna så blev vi rekommenderade av andra gäster att inte duscha utan tofflor för där slog dom sönder glas i duscharna plus att dom smetade skit inne på toaletterna .
Dom som sysslade med det skulle vara sk asfaltsbarn dvs barnen i familjen till såna som lägger asfalt .
vid ett av tälten med husvagn skedde någon märklig form av aktivitet , där for några små gangsters på ombyggda eumoppar som försökte efterlikna någon form av easy riders i full fart med att leverera dunksprit för vi såg en hembränningsapparat i tältet .
I nästa tält var det däremot igensatt fast man kunde se konturerna av ett växthus innanför tältet och på natten så lös det inne i tältet konstant , jag kan bara gissa vad dom odlade där .......;)
Vi låste in alla våra saker den natten i tron att folk skulle få sina saker stulna under natten , men det var ingen som rörde en sak så tji fick vi , även gangsters kan låta saker vara i fred
Det första ni säger efter att ha läst denna historia är att killen blåljuger så kan det inte gå till ..........Jag önskar att det inte vore sant jag med men tyvärr .
Jag kommer nog inte återvända till den campingen om jag inte behöver . Personalen var jättetrevlig men stället var nedgånget och kanske för ung personal av vad jag såg kostade bara 200 kr natten så priset var inte fel heller ..................

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Sv: EN CAMPING MAN GÄRNA GLÖMMER

Greven
Har letat efter Malmö allmänna camping Var ligger den?Eller har den något annat namn.
Ha en bra vår/sommar Hasse

F

F.d. 12156

Guest

Vi är lite osäkra på namnet,men den låg vid foten till Öresundsbron........./Åse

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Vi har bott flera gånger på Sibbarps camping och den var det absolut inget fel på så den kan/bör det inte vara .

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

Jag tror att det kan vara en avfällning till de "irländska" stenläggare eller asfaltläggare som har härjat runt på många campingplatser i Sverige.
De har ställt till problem på många platser runt om. Tydligen väldigt svårt att bli av med dem.
Vet inte om det är "travellers" eller vad. De var på Skutbergets camping i Karlstad och bråkade samt ställde till problem för dem. Andra campinggäster fick fly därifrån efter "vansinninga" fyllekörningar och annat.

F

F.d. 3088

Guest

Hmm
Eländet härjar runt Jönköping för tillfället. Restaurangbesök utan att betala, dieselstölder mm.mm Någon camping har visst oxå haft besök.:mad:
Dom färdas bland annat i en vit skåpbil eventuellt med småungar i :cool:
:D:DSkall du spela golf greven bör du dra dig häråt :D:D

Gurra

F

F.d. 4272

Guest

Hmm Gurra.
Nu sist fick vi ligga inne på Gränna camping efter kontakt med ägaren. Lördag eftermiddag kom en vit skåpbil och parkerade på utsidan campingen.
Bilens nationella betäckning var LV....... Tyvärr skulle jag ha tagit numren också.
Ur bilen kliver fem herrar som troligen tar sig en sväng runt resturang området, för en stund senare
dyker en av dom framför hb. Jag sitter i den och han ser tydligen inte mig, och kommer med spännstiga kliv för att runda höger flygel, då får han syn på " curre " och viker av snabbt. Bara sekunder efteråt kommer resten av dom fem och går och leker turister, tar kort på allt så som skyltar och dyl. Gick eter en stund just för att ta regnr, men då var dom borta.

Fick dåliga vibbar av dom i allafall.

// Jonny

F

F.d. 4272

Guest

Kul Gurra.
Läste bifogad fil, intressant att en av dom hade slagit sönder en ruta.
En av männen hade ett stort bandage som såg rätt så blodigt ut över en av händerna.
HUA HUA.

// Jonny

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Man får väl sätta fram sin vägarbetsskylt med varning för hunden de kanske själ den istället för de behöver ju sådana när de lägger asfalt, förresten så sa Ragge att det saknades en skyllt häromdan men man reagerar ju ej på det för de kan ju vara glömda på ngt jobb.
Ja vem vet, larmet har ju även gått igång en natt men jag tror det var ngt djur för jag hade glömt att sätta i kontakten till lampan som går igång när det är ngt.
Men jag vågar nog inte gå ut när larmet går i alla fall det blir att väcka ngn annan.
Det fina med dessa asfaltsläggare är ju att de tar duktigt betalt i förskott.
Fattar ej att folk går på detta men de tjötar väl så o tvingar sig på folk./susanne

F

F.d. 3088

Guest
Senast redigerad av en moderator:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Ja du, här har vi haft diesel tjuvar och jag vet vilka det var. Känner vederbörande men inte för något gott längre tyvärr o vänner trodde jag.
Men tyvärr ej tagna på bar gärning./susanne

F

F.d. 50069

Guest

Hallå. (Detta är lite vid sidan om ämnet, men ändå aktuellt)
Min dotter jobbar på en bensinmack, och när det storklädda folket kommer till macken så vet de anställda att de blir bestulna.
Ett par ex;
Ett gäng män tränger in min dotter vid disken och stör henne med tusen frågor, under tiden så huserar de storklädda damerna fritt!
När de hade gått så märker min dotter att rubbet i snusväg var borta!
På med larmet och innan ordningsmakten har hunnit fram så.........

En annan gång så var ett liknade sällskap inne och då gick min dotter in för att störa och hindra stöld. Det gick bra! Sedan skulle de tanka och det gick inte att hindra dem för de hade ju inte stulit nått i butiken! Nå, full tank och sedan ett flin och iväg! Anna hade bilnumret, fast det gick till en annan bil:mad:

Detta var bara två exempel på alla gånger macken har blivit utsatt. Polisen får övervakningsfilm och så mycket info som möjligt men det verkar vara svårt att sätta dit dessa samhällsparasiter!

Sedan är det ju så att man som offer mår skit efter varje gång det händer,
oavsett om man blir rånad på pengar av en internetbilskojare, asfaltsläggare eller en vanlig "storklädd".
Konstigt samhälle att man skall behöva resonera om skydd eller ens dra igång sådana här trådar:confused:

Anders

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

Det värsta är att det är väldigt lätt att själv bli anmäld för diskriminering om någon åtgärd görs mot dessa. Detta gäller även polismakten med följd att stora skadeståndsanspråk begärs och fås.
Det finns en del som helt klart lever på dessa anmälningar samt om skadestånd.
Snart påsk tyvärr ännu tjäle i backen omöjligt att ta ut hb.

Senast ändrad:
R

Ruth o Bosse 1

Guest

Träffade frera när vi var ute i sommras som hade varit på sibbarpscamping de hade inget gott att säga om den campingen. Det hände så mycket så de låg bara en natt där.

F

F.d. 12156

Guest

Greven
Har letat efter Malmö allmänna camping Var ligger den?Eller har den något annat namn.
Ha en bra vår/sommar Hasse

Den hette visst så här

Malmö Camping & Feriecenter

Strandg. 101, 216 11 LIMHAMN

Skickar med en bild på mopedhuliganernas moppar och en länk till dit
Malmö stad - Husvagns-/tältplats [NS4 version]

Det är kanon fina bilder på stället men som sagt det finns 2 sidor vi hade plats 210 tror jag och buset låg på plats 188 där var det tänt dygnet runt plats 189 där var hembrännaren

Bilagor

• DSC_0372.JPG
    DSC_0372.JPG
    2,5 MB · Visningar: 21
F

F.d. 3088

Guest

Hmm nu skall Nässjö med omnejd få sin beskärda del :mad:

en hel konvoj men asfaltsläggare.
Typ 5 lastbilar med husvagnar efter, sedan massa småbilar med liknande reg.skyltar,
totalt säkert 10 ekipage på väg mot Nässjö från Jönköping...:swoon:

Senast redigerad av en moderator:
Toppen