F
F.d. 4220
Guest
Jag är på jakt efter ett elverk. Jag valde bort solceller på ett tidigt stadium eftersom jag tänkte byta bil ganska snart.
Jag har sökt och även funnit en hel del bra, blandad info om olika elverk här i forumet.
Men informationen är, på vanligt forum-manér, ganska ostrukturerad och jag är fortfarande lite osäker på vilken storlek man skall satsa på.
Det troligaste är väl att vi, för vår del, kör det för att ladda upp batterierna och kör dator och annat på batteri.
Jag antar att effekten på elverket inte märkbart påverkar batteriets laddningstid (1 st 115Ah).
Nå min tanke är att skapa en tråd till hjälp för oss som jagar just elverk.
Så du som har ett elverk får gärna kopiera nedanstående och fylla i valfritt antal fält som ett svar i denna tråd. Har jag glömt någon bra fråga, lägg gärna till den.
Elverk, Namn och typbet.:
Effekt:
Prisbild (exakt eller ca):
Inköpsställe (gärna med länk):
Motor: 2-takt/4-takt/annat
Vikt (ca):
Subjektiv info:
Användbarhet plus/minus:
Ljudnivå Tyst/högljudd:
Räcker verket till för ditt behov (laddning/större omfattning)?
Ytterligare info:
Jag har sökt och även funnit en hel del bra, blandad info om olika elverk här i forumet.
Men informationen är, på vanligt forum-manér, ganska ostrukturerad och jag är fortfarande lite osäker på vilken storlek man skall satsa på.
Det troligaste är väl att vi, för vår del, kör det för att ladda upp batterierna och kör dator och annat på batteri.
Jag antar att effekten på elverket inte märkbart påverkar batteriets laddningstid (1 st 115Ah).
Nå min tanke är att skapa en tråd till hjälp för oss som jagar just elverk.
Så du som har ett elverk får gärna kopiera nedanstående och fylla i valfritt antal fält som ett svar i denna tråd. Har jag glömt någon bra fråga, lägg gärna till den.
Elverk, Namn och typbet.:
Effekt:
Prisbild (exakt eller ca):
Inköpsställe (gärna med länk):
Motor: 2-takt/4-takt/annat
Vikt (ca):
Subjektiv info:
Användbarhet plus/minus:
Ljudnivå Tyst/högljudd:
Räcker verket till för ditt behov (laddning/större omfattning)?
Ytterligare info: