• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ElProblem

Torbjörnh

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
14637
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Citroën
Chassiemodell: Pilote
Chassietyp: Standard
Motortyp: Sug Diesel
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Pilote
Husbilsmodell: Pilote
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Elsystem
Hej Jag Har Problem En FD Reparatör av Husbilar och Husvagnar Har tittat och Det Är Lösa Kablar Bakom Elcentralen Har Försökt att Hitta Reparatör men Husbilsfirmorna Påstår att dom bara har rätt att skruva i 12 volt inte 220 Finns det Någon Reparatör som ni kan Rekomenderar Saknar 220 i Husbilen
i Trakterna om Kring Skellefteå Helst
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.602
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan, regelverket för 230V i en husbil är väl lite lättare än för en hemmaanläggning visserligen, men husbilsfirmor brukar nog ofta ha kontakt med någon licens elektriker som har ansvaret för starkström, sedan kan det kanske bli lite luddigt vem som gör jobbet under hans skyddande vingar.
Det verkar underligt att ingen firma vill/kan ta i 230V, för det borde innebära att de får problem rätt ofta när någon fast inkopplad panna, laddare eller dylikt bråkar.

Detta var ju inget svar på var du skall ta vägen på din hemmaplan visserligen. Får du inget svar eller förslag på firma här, så kan du kanske hitta någon mindre hemmaservice-elfirma med någon intresserad elkille, så borde han kunna fixa till det åt dig även utan "campinganknytning".

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen