• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elnagh Magnum 1990

F

F.d. 51426

Guest
Hej!
Vi går i funderingar på att köpa husbil. En gammal och inte alltför dyr. Tanken med bilen är att underlätta för oss när vi åker runt på olika hundutställningar och för andra inte så långa resor.
Den enda erfarenheten vi har är av en lt31:a och det var fantastiskt roligt men otänkbart för min långa man och det blev väl trångt med två hundar

Har nu i flera månader surfat runt på olika husbilsannonser och igår åkte vi åkte tittade på en bil. Den var ju vinterställd så vi körde inte utan vi ville egentligen bara åka o titta för att få en uppfattning om hur bilen såg ut (å så var det väldigt nära från där vi bor). Kanske blir det provkörning till våren.

Bilen är en Elnagh Magnum från 1990. 6 meter lång. Har gått ca 9000 mil. Haft två ägare. Den var i pedantisk skick inuti. Jag tyckte väldigt bra om planering i bilen och för oss två månader två hundar lagom stor. Följer inte hundarna med kan man kanske får med sig den nästan vuxna barnen.

Motorn en bensinare och den var inte så stark och det var nog det mannen hängde upp sig på. I övrigt var det inte mycket. Men vi vet ju inte mycket heller om husbil.

Vad säger ni? Om man vill ha en äldre husbil kan detta vara ett alternativ?
 
Toppen