• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elmiamässan

J

John P

Guest
Tänker besöka Elmiamässan för första gången. Åker husbil och tänker ta med vår hund.
Kan man ha med den på mässområdet eller måste man lämna den i bilen? Önskar även tips på en bra husbilsparkering nära mässan.
Tack på förhand
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Elmiamässan

Det säkraste är nog att kontakta nedan för ett korrekt svar men jag skulle bli lite förvånad om man fick det med hänsyn till att det finns pälsdjursallergiker och även personer som är rädda för hundar även om dom är snälla .

Det finns ju otroligt många som har djur som har husvagnar och husbilar men jag kan inte minnas att jag sett några djur på tidigare mässor .

Det finns mängder på parkering runt mässan och det är större chans att du får en plats för övernattning när mässan stängt för dagen då dagsbesökarna åkt hem än att komma då det är öppet .

Information

Linda von Essen-Sylvén
Informationschef
Tel: +46 (0)36 15 21 08 Fax: +46 (0)36 16 46 96
linda@elmia.se
 
Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.692
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Elmiamässan

Dom ända hundar som får finnas i utställningahallarna är ĺedarhundar och servicehundar.
Parkering närmast mässan är väl den som är utanför. Lite trångt men helt OK.
 

matse

HBK Medlem
Inlägg
513
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2024
Sv: Elmiamässan

Hej.
Var på den betydligt större mässan caravan saloon i Düsseldorf Tyskland förra veckan.
Där fanns det gott om hundar i mässhallarna.
Mest av små sorter , många åkte barnvagn.....
Såg rätt kul ut.
 
Toppen