• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ELMIA MÄSSAN

Benny & Marie

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2025
I dag har jag & min fru varit på elmia mässan skulle var roligt att veta hur många HBK are som var där idag själva så hadde vi vindjacka från husbilsklubben det var mycket att se första gången som vi hadde tid att fara dit:mcride:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: ELMIA MÄSSAN

Vi var där också!

Står nu hos Ragge med ca 100 andra HBK-husbilar.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Vi var där i Fredags och idag Lördag , var det bara jag som blev lite "rädd" över kvalitén på vissa fabrikanters luckgångjärn .
På 2 som vi var inne i hade dom redan lossnat och man tycker ju att husbilsfabrikanten borde kunna ställa krav på tillverkaren av gångjärnen att fjäderhårdheten skall vara anpassad efter en lucka på 300 gram och inte 10 kilo .

Sen att en del besökare inte visste hur man öppnade luckarna är ju iofs inte husbilsfabrikanternas fel en del bröt ju och bände något otroligt .

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Kollade läget ang. intressanta objekt igår, (fredag)
Jag såg flera intressanta objekt, men älskar "good value for the money)
Vi behöver större lastutrymme, såååååå. Det blir å' ta en sväng (på hojen i morgon) och lägga en order på den nya Bavaria I 8300 BL
http://www.bavaria-camping-car.com/Bavaria2009_eng_sue.pdf
Fast man kan ju köpa ett större släp? Näääää inte lika kul.!

Ser ni en kille med läderbyxor och fransar, japp då ser ni en kille med en "1, mille" i byx fickan.:D

Tjohopp, Magnus.;)

Leif Karlsson

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028

Vi var där i dag lördag och kikade på de olika husbilarna men vi fastnade för en Rollerteam Grandduca XLP :) Får se om det blir affär ... sen va vi och fika med de andra i cafét himla kul att snacka med andra medlemmar. Tycker för att det va min första gång på mässan att det va en "himmelsk" upplevelse....( hoost vi va ju i jönköping meccka för vissa ;) )

F

F.d. 15298

Guest

Hej
vi var på mässan i går och känner att dom sk försäljarna har glömt bort en grupp av köpare, dvs
barn familjerna.

Det var väldigt lite alkov bilar med på mässan.

Men på Husvagns sidan fanns det massor av barnkammar vagnar.

RiRos

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2025

Vi var där i fredags, allt för mkt att titta på. Man hinner inte smälta allt. Tycker oxå att kvalitet har blivit sämre på flera märken.
Dessutom har många av fabrikanterna satsat på mkt Bling Bling. Det är ngt som jag inte är intresserad av att betala dyra pengar för.Lite speglar här och där och glas skåp.Det är ju sådant man kan sätta upp själv där man vill ha det.
Vad som förvånar mig ibland är att de gör husbilar för 4 personer och fler men sätter in ett litet kylskåp.
Något som är roligt när man går på mässan,är att lyssna på alla kommentarer, när man går runt inne på Elmia. Jag har lärt mig en hel del av det. Vad andra tycker är bra kanske jag inte ens tänkt på eller uppmärksammat.
Rigmor

Mita o Stig

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1105
Medlemskap
2025

Hej
Vi var på mässan fredagen . Kom dit på Torsdag em och stod på parkeringen tills lördag morgon.

Senast ändrad:
F

F.d. 2774

Guest

Vi har åxå varit på mässan i helgen, vi kom dit fredag kväll och la oss på husbilsparkeringen. På lördagen besökte vi mässan i 2 omgångar.
Vi håller med om att kvalite`n på en del nya vagnar är urusel, tex att gångjärnen, på skåpsluckor o dörrar, inte håller men som någon sa tidigare alla är inte speciellt försiktiga heller........
En husbil som föll oss i smaken var Carthago Chic c-line, med långbäddar bak...... så nu gäller det att leva på bröd, vatten o kärlek så kanske vi kan få råd framöver :twitcy:

F

F.d. 1074

Guest

Vi var oxå på mässan torsdag fredag körde sen hem på lördagen , vi har inga planer på att byta men roligt iallafall.

F

F.d. 2297

Guest

hej
vi var där i lördags hittade ingen bil som går upp mot våran gamla kära bil
Hälsn
Elving o Inga-Britt

Senast redigerad av en moderator:

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Vi var på mässan under lördagen och man tittade och tittade tills det nästan gick runt i huvudet.
Mycket folk och stundtals svårt att ta sig fram och titta på de bilar man är intresserad av.
Nu är vi hemma igen och slutsatsen för året är att vi är nöjda med vår gamla bil. Något byte blir det inte än på ett tag, kanske hittar vi något som kan bli aktuellt på nästa Elmia-mässa.

Hälsn Anita o Dan
:):)

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Vi var nere igår (lördag). 76mil fram o tillbaka hemma klockan 18.00. Mycket att se men vi var mest fokuserade på ett märke.

Känns lite som en del drabbas av hysteri och promt måste ta sig fram med armbågarna. Men vi hade roligt åt det i pryltältet. Verkar inte som om folk förstår att andra ser.

Det blev en jobbig dag så man somnade lätt på kvällen efter en pizza o en vinare.

F

F.d. 52939

Guest

Vi kom dit torsdag kl:12 och då var parkeringen full för husbilar. Så det var till att ut och leta parkering utanför Elmiaområdet. Vi blev lite snopna och det var nog många med oss blev detsamma. Torsdag em hittade vi en plats och stannade till lördag morgon. Vi köpte inte någon ny vagn, då vi är nöjda med vår Hobby 650 -04.

Lollo o Lasse

F

F.d. 29809

Guest

Jag och min familj var där fredag-lördag och kan bara instämma i att större barnfamiljer med några få undantag var bortglömda på mässan.

Jag förstår att ensamma par är och hittills har varit den största målgruppen, men att döma av vad som stått i flera tidningsartiklar samt av medlemmarna här i husbilsklubben så finns även barnfamiljer bland de potentiella kunderna.

Trist!

Toppen