• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Elkabel.

casa diva

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5165
Medlemskap
2026
Hej Rolf!
Jag förstår inte din fråga. Vilken CPAP är det frågan om? Jag har drivit en CPAP i många år i husbilen och det har inneburit många moment eftersom min CPAP drivs med 19V DC och drar mellan 28 och 50 Ah per natt beroende på tillkopplingstid och om värmning av inandningsluften är påslagen eller ej. Detta ställer krav på batterikapacitet, laddning av batteriet, konvertering till 19V osv. Kabeldimensionen är nog det minsta problemet. Du får förtydliga.
/Claes

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Jag antar att din CPAP inte är en 12V utan 19 alt 24V vilket kräver en spänningsomformare. Själv har jag en CPAP från RESMED och kabel med omformare beställde jag från Amazon för några 100-lappar.

Toppen