Detta känner jag väl till, men som jag skrivit är kyl/frys-skåpet helt dött, (ingen display ens) innan motor startats, och har Ej heller kommit till liv efter 24 timmar, trots inkopplad på 230 volt. Ej heller gnista i ugn eller gasspis. 12 volt krävs nämligen för att det skall kunna växla mellan olika energikällor.
Har också konstaterat att 12v ej kommer fram till skåp och spis, men ej var säkring e d sitter då felet ej är i stora 12v-batterierna.
Fungerar 230V laddningen, laddas batteriet. Har du en inverter med ett prioritetsrelä.
Om den externa 230V matningen har lossnat från invertern kommer relät växla över till bodelsbatteriet. På sikt kommer bodelsbatteriet laddas ur helt tills BMS slår ifrån.
Normalt brukar inte kylskåpet och andra elslukare vara matad från invertern. Men det kan vara så i din bil.
Att 12V matningen saknas till kylskåpet är lite knepigare. Mät även att minus finns fram till kylskåpet. Någonstans finns det en säkring. Har du tagit bort nedre gallret på utsidan av bilen. Har du mätt elen bakom skåpet.
Vad har heter ditt kylskåp. Det brukar sitta en märkskylt inne i skåpet.
Ta gärna lite bilder på din elanläggning och lägg in dom här.
Det blir då lättare att hjälpa dig.