• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Elektrisk fotsteg Carthago

olivia

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
3007
Medlemskap
2024
Hej vi har problem med vårt fotsteg går inte går att fälla in, är det någon som har en bra lösning på detta.

Motorn till fotsteget går men inget händer när vi trycker på knappen, gäller både den som sitter inne vid trappan och den som ljuder när man startar bilen med steget utfällt.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.067
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag har en sådan som du hänvisar till.... Slide out step..... Men även de ärgar igen med åren..
Så jag gjorde såhär efter att min gav helt upp.... Nu kostar det ca 3-400:- om den linjära motorn skulle ge upp...

Visa bilaga 216203

Visa bilaga 216204
Ser snyggt ut! kan det vara den här modellen?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Ser snyggt ut! kan det vara den här modellen?
Det är en 12v som är 200 mm lång..
Angående hastighet så bör de vara mellan 30-50mm/sek.
Och angående styrkan så räcker det med 50N... Köp inte för kraftiga för om något skulle hända kan de lätt dra sönder fästen mm...
Så nu är det bara att beställa och fram med vinkelslip...
 

Rulladen

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
31351
Medlemskap
2024
Jag har en 2 stegs trappa märke Lippert components där ett genomgående stålstift på motoraxeln går mitt av. Har råkat ut för detta 4 gånger på kort tid. Kan någon ge mig ett fungerande tips?
 
Toppen