• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elcyklar

Mathie

HBK Medlem
Inlägg
46
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
19981
Medlemskap
2024
Sv: Elcyklar

Vi har 2 st. Ecoride Flexible ihopfällbara som vi är mycket nöjda med, vi har dock bara haft dem i 2 veckor. Detta är den uppdaterade versionen med en ny digital display som är lättanvänd. Cyklarna känns gedigna och mycket stabila samt snabba i acceleration. En annan anledning till att vi valde Ecoride är att de har många återförsäljare i Sverige så det är lätt att få delar och service om det krävs. Vi kompleterade även med de speciellt anpassade väskorna för att förvara cyklarna i då de är ihoppackade, mycket smidigt.
 

Bilagor

  • IMG_6812.JPG
    IMG_6812.JPG
    1,3 MB · Visningar: 18

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Elcyklar

Varken spänning eller amperetimmar anges på batteriet så det är omöjligt att veta om det är ett Bautabatteri eller ej.
Det finns 36V, 16 Ah till exempelvis Gazebike m fl. Större än så har jag inte sett.
"Borstlöst framnav"??? Tror jag det, motorn sitter ju i bakhjulet.:):)
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.241
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Elcyklar

Knarreviks annons anger 576 Wh.
36 Volt 16 Ah = 36*16=576 Wh(Volt*Amptimmar=Wh)
//Arne B
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Elcyklar

Allt om elcyklar har kommit ut med två nummer och finns att läsa i appen Readly, kanske också Ztory.

image.png

Det är alltså ingen annons utan test av olika kategorier elcyklar.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Elcyklar

Jag har funderingar på att göra som Jappe att sätta elmotor på min befintliga cykel som nästan aldrig används.
Jag äger redan en elcykel men det är en damcykel med korg på styret och tycker inte att den är representativ för min manlighet.

Finns det fler än Jappe som har monterat elmotor på sin befintliga cykel?

image.png
500 W ger lite bättre fart i motluten!
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Elcyklar

Jag har funderingar på att göra som Jappe att sätta elmotor på min befintliga cykel som nästan aldrig används.
Jag äger redan en elcykel men det är en damcykel med korg på styret och tycker inte att den är representativ för min manlighet.

Finns det fler än Jappe som har monterat elmotor på sin befintliga cykel?

Visa bilaga 115111
500 W ger lite bättre fart i motluten!
Med 500W blir det en moped klass 1, du får inte cykla på cykelbanor och du måste ha hjälm.
Den måste förmodligen typgodkännas på något vis också.
Och, Ja, polisen kollar, det är lättare än att jaga mördare.
 
F

F.d. 50609

Guest
Såg att tråden är ett par år gammal, så det kanske finns nya erfarenheter och tester nu...

Om man söker en hopfällbar elcykel som funkar på stigar/grusvägar (dock ingen mountainbike) så prisvärd som möjligt, var kollar man då?
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Såg att tråden är ett par år gammal, så det kanske finns nya erfarenheter och tester nu...

Om man söker en hopfällbar elcykel som funkar på stigar/grusvägar (dock ingen mountainbike) så prisvärd som möjligt, var kollar man då?
Hopfällbar cykel brukar vara 20 tummare och dom är inget att åka med på stigar!
 
F

F.d. 50609

Guest
Säg grusväg då. För de är väl inte bara för asfalt i alla fall?
(Hade en för många år sen, körde definitivt i skogen med den då, men det kanske inte är samma kvalité på dem nu för tiden).

Vill bara ha en som inte skramlar sönder, läste om någon som betalat typ 30 papp för en cykel där skruvar och annat lossnade tredje gången den användes.
 
F

F.d. 50609

Guest
Tack för info! Men man kan väl stänga av batteriet och cykla manuellt (om man vill)?
Jag är främst intresserad av en hopvikbar cykel som inte skakar sönder vid ojämn underlag, men tänker att lite elhjälp kan sitta fint när latmasken sätter in ;)
 

Ulla-Britt o Sune

HBK Medlem
Inlägg
249
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
15092
Medlemskap
2025
Det funkar bra att göra på det viset ,det är på det viset jag cyklar i skogen en del av stigarna är inte så väldigt bra då är bra att ha extra kraft
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Såg att tråden är ett par år gammal, så det kanske finns nya erfarenheter och tester nu...

Om man söker en hopfällbar elcykel som funkar på stigar/grusvägar (dock ingen mountainbike) så prisvärd som möjligt, var kollar man då?

Jag har haft IKEAs elcykel i ett år nu. 29" däck. Finns på Älmhults fynd varuhuset. Eventuellt i Göteborg och Stockholm med, men kan inte svära på det.
upload_2018-1-30_20-51-10.png
 
F

F.d. 56443

Guest
Flera som har erfarenhet av IKEAS elcyklar, tittade på en i går på varuhuset i Västerås och tyckte den
verkade mycket fin 36V hopfällbar och mycket bra pris.
 
Toppen