Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Baserat på dina villkor för hur er cykel skall vara så tycker jag Meridan är ett bra val. Möjligen skulle jag kika på deras 400 modell som har Deore växlar. De är bättre än 200-modellens Alivio. Jo, Alivio fungerar likaså så det är en fråga hur mycket ni nyttjar hojarna och hur viktigt den sista känslan är.Tack för alla inlägg. Lite extra info varför letar vi efter elcykel under 17kg, helst under 15kg..
1) Vikt besparing, varje kg räknas, så kan vi ha extra utrymme för andra saker... kajak, böcker, extra par trekking skor, etc, och ha större möjlighet att ta hem flera produkter från resor, t.ex. lokala ostar, vin, osv.
2) Våra vanliga cyklar väger mellan 13 och 15 kg. Med elcykel vill vi ändå cykla vissa sträckor utan el-assistans, på gammalt sätt. Det blir besvärligt med elcykel som väger över 20 kg.
3) "El-delen" behöver inte prestera hög hastighet, inte heller ha mycket lång lång räckvidd, däremot ska inte synas och åtkomst till batteriet ska vara ej tjuv-vänlig
Hur gick det med Vässla har sett dom på YouTube och dom verkade bra där? Har en elsparkcykel men med tilltagande problem pga ålder så känner jag mej osäker. Använder den för att åka och handla ibland.Hitway
Går det att få loss batterier på denna? Tänker på om man behöver renovera batteriet efter 2-3 årHitway