F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej, lite lagvrängare får man vara ibland.Om elcykeln inte behöver trampas klassas den som EU-moped med allt vad det innebär. Fördelen med den trampade är att den räknas som vanlig cykel och ej som motorfordon. Se Transportstyrelsen
Jag funderar på att köpa en elcykel, att ha med mig på husbilsfärderna. Är här någon som har erfarenhet av elcykel? Tips önskas.
Hur klassas den? Som cykel eller moped?
Den ger ju inte någon motion såvida man inte måste bära hem den efter batteriet tagit slut. Måste man ha hjälm som plattar till frisyren?
I fjol i samband med årsmötet demonstrerades el-cyklar och då passade vi på att köpa våra el-hojar.
Vi blev glatt överraskade hur bra kraft det är i dom och hittills är vi mycket nöjda. Med sina 6 växlar är de mycket lättrampade även då batterierna tagit slut.
Gunnar /medlem