Äntligen tar det lite fart på forumet igen
Egentligen är detta är politik och politiska budskap får vi ju inte skriva om på forumet, känns iofs märkligt då nästan allt handlar om politik.
Om Sverige upphörde att existera så skulle det inte ens märkas miljömässigt, det skulle inte ens märkas om Sverige tredubblade sin miljöförstöringen globalt sett.
Att någon gamla skidåkare kämpar för miljön i Norrland är bara för att dom ska få göra ett tv-program, dessutom med sina släktingar. Kul programidé kanske men om dom stänger av skotern i Norrland så blir inte luften friskare på Hornsgatan i Sthlm. Miljönissarna införde dubbförbud på Hornsgatan och året efter var luften ännu sämre...
Politikerna snackar bara en massa strunt som sen vissa går på, hade dom verkligen velat förbättra miljön i storstäderna skulle all kollektivtrafik vara GRATIS, det räcker för att få folk att ställa bilen hemma.
Själv kan jag inte åka kollektivt dom få gånger jag vill det, först måste jag ta bilen/taxi till en pendeltågsstation/pressbyrå och köpa ett kort INNAN jag kan kliva på bussen.
Om vi nu kommer övergå till batteridrift kommer miljöförstöringen bli enorm, vad jag vet är det redan idag stora problem med småbatterier hushållen använder OCH hade det nu varit så fantastiskt med batteribilar skulle ju Tessla må prima som företag.
Det är så inne att påstå att man är miljövänlig och värnar om miljön, vet en firma där dom anställda inte får dubbdäck på sina firmabilar för miljöns skull, ser fint ut på hemsidan!
Det gick bra att åka 40 mil på odubbade däck för att sätta upp en informationslapp och sen åka tillbaka 40 mil hem igen, den anställde frågade om det verkligen behövdes, kan jag inte få maila lappen så sätter dom upp den, men se det gick inte, då var tydligen inte miljön prioriterad längre.
Jag har således några förslag:
Låt kollektivtrafiken vara GRATIS.
Dubblera drivmedelspriserna.
Låt preventivmedel vara gratis, varje dag föds det en miljöförstörare eller miljökämpe.
Eller så tar vi det soft, njuter av livet och vår hobby.
Skål och trevlig helg förresten!
Där gjorde jag det också, försökte vara inne med att skriva skål, fast jag inte ens dricker alkohol.![]()
Ett djäkla bra inlägg. Skål på alla talibaner