F
F.d. 59043
Guest
Det märks inte på dina inlägg, du ger intryck av att inte gilla ny teknik.Själv älskar jag teknikutveckling och åker bensinbil euro 6 och husbil diesel euro 5,vad åker du för bil?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det märks inte på dina inlägg, du ger intryck av att inte gilla ny teknik.Själv älskar jag teknikutveckling och åker bensinbil euro 6 och husbil diesel euro 5,vad åker du för bil?
HVO och biodiesel i all ära men de löser inte problemet snabbt nog
Hade teknikdrömmare fått råda för sextio år sedan hade vi troligen haft atomdrivna bilar idag och alla varit självlysande.
Du glömmer det som är värre för hälsan än koldioxid, nämligen partiklar och kväveoxider!Mycket märkligt påstående, då det bara är att åka till macken och tanka HVO100 = 90% reduktion av Co2 utsläppen.
(jämfört med fosil diesel)
Skriker om förbud? Åtminstone ingen som skrivit i den här tråden, om jag nu minns rätt. Sen kan man väl få tycka att det går att ifrågasätta moralen i att köra omkring i gamla bilar för att man tror att det är miljösmart. Man får lätt en tanke om att det nog istället är en plånboksfråga.Det är ju härligt att se att vi har olika åsikter som vi gärna torgför om framtiden. Får väl citera en saknad vän och säga "att om framtiden vet vi inget". Den som har tur att få uppleva den kommer att bli klokare med tiden.
Själv lever jag som jag lär och kör vidare med mina gamla bilar så länge de håller för det tror jag är mest miljösmart. De som skriker om förbud tycker jag bör skrota sina dieselbilar för annars liknar moralen något från sämmre hak.
Skriker om förbud? Åtminstone ingen som skrivit i den här tråden, om jag nu minns rätt. Sen kan man väl få tycka att det går att ifrågasätta moralen i att köra omkring i gamla bilar för att man tror att det är miljösmart. Man får lätt en tanke om att det nog istället är en plånboksfråga.
Under förutsättningen att motortillverkaren har godkänt HVO som bränsle. Annars är det en chansning som kan bli dyr. Fiat godkänner inte HVO.Mycket märkligt påstående, då det bara är att åka till macken och tanka HVO100 = 90% reduktion av Co2 utsläppen.
(jämfört med fosil diesel)
Du glömmer det som är värre för hälsan än koldioxid, nämligen partiklar och kväveoxider!
Såna här aktivister som du, verkar bara tycka att det absolut bästa miljöresultatet fås genom att tuta o köra med så gamla bilar som möjligt. Vi förstår om du hellre vill köra Tesla men att det tar hårt på plånboken, inget fel i det, men det blir lite skrattretande när du påstår att det är av miljöskäl.Att inte byta ut saker i onödan är miljösmart det begriper alla utom inbitna aktivister. Störst besparing får man alltid på den produkt som aldrig byggts eller konsumerats.
Att inte genom tokiga miljöbeslut åsamka medborgare och skattebetalare onödiga kostnader är helt klart en plånboksfråga för vanligt folk. Alla kan inte ta sin leksaksTessla från Stadsvåningen till Arlanda för att flyga på solsemester.
De som stöttar förbud för vanligt folk att bruka sina bilar till de är utslitna samtidigt som de själva kör dieselhusbil för sitt nöjes skull har moral som en gatflicka. Lev som ni lär och låt andra vara ifred.
Skulle inte vilja eller kunna ha en Tessla. För dyr och dålig kvalitet Kan inte laddas där jag bor och miljömässigt en katastrof.Såna här aktivister som du, verkar bara tycka att det absolut bästa miljöresultatet fås genom att tuta o köra med så gamla bilar som möjligt. Vi förstår om du hellre vill köra Tesla men att det tar hårt på plånboken, inget fel i det, men det blir lite skrattretande när du påstår att det är av miljöskäl.
Det märks inte på dina inlägg, du ger intryck av att inte gilla ny teknik.
Vi har 2 val, att köra vidare med vår gamla -97a, eller avsluta husbilslivet.Skriker om förbud? Åtminstone ingen som skrivit i den här tråden, om jag nu minns rätt. Sen kan man väl få tycka att det går att ifrågasätta moralen i att köra omkring i gamla bilar för att man tror att det är miljösmart. Man får lätt en tanke om att det nog istället är en plånboksfråga.