Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Om utvecklingen går lika snabbt som hittills kommer ett elbilsbatteri om 5 år att vara lika stort som en skokartong och kosta 5000 kr i dagens penningvärde.När du skriver "inom kort" vilken tidsram är det? 5 år? 10år?
Det räcker med superchargers på 120kW som på flera shoppingcentra, i Tanum 16 st och fler under byggnad.Sedan kommer problemen med laddinfrastruktur. Tror aldrig du kommer att hitta en ställplats med 64 amp 400v utag. De skulle kosta massor att annlägga och fasta elavgiften skulle bli minst hundra kronor per dygn innan förbrukning och avskrivning av investeringen. En elhusbil blir tyvärr en omöjlighet för de flesta av oss
För att koppla in denna likströmsladdare på elnätet och hålla den med ström krävs 64 amp 400 v om du vill kunna ladda en bil var femte timma. Inom den tekniken sker ingen utveckling då naturlagarna styr..Det räcker med superchargers på 120kW som på flera shoppingcentra, i Tanum 16 st och fler under byggnad.
Finns det någon biltillverkare som tror på vätgas idag?För husbilar inom en rimlig tidsrymd 5-10år tror jag nog mera på HVO/Biodiesel, eventuellt vätgas, än på batteridrift.
Finns det någon biltillverkare som tror på vätgas idag?
Här har vi framtiden. Vätgasen tillverkas i oändlig mängd med hjälp av 4e generationens kärnkraftreaktorer som samtidigt löser problemen med långtidslagring av dagens kärnkraftsavfall. Det räcker med mindre än tusen år vilket är mycket bättre och billigare än nu. Det förändrar också kärnkraftens kostnad som då blir betydligt mera lönsam
Här har vi framtiden. Vätgasen tillverkas i oändlig mängd med hjälp av 4e generationens kärnkraftreaktorer som samtidigt löser problemen med långtidslagring av dagens kärnkraftsavfall. Det räcker med mindre än tusen år vilket är mycket bättre och billigare än nu. Det förändrar också kärnkraftens kostnad som då blir betydligt mera lönsam
Denna utveckling gör dagens elbilar till en parantes precis som de också var runt år 1900.
Här får man avgasfria bilar med ordentlig räckvidd som tankas på sekunder vid dagen stationer. Dax att bygga mera motorvägar.
Det är två olika tekniker, biogas används istället för bensin i vanliga motorer. De som diskuterats här är vätgas som används i bränsleceller som omvandlar gasen till elektricitet.Vet inte om jag håller med dig
Biogas ska användas till trucktillverkning i Mjölby
Dom är en del av Toyota . Även om det är i tillverkningen dom ska använda gas så gör dom ju även så det blir en biogas tankställe där
Var det inte du som snackade om flygande bilar som drevs med atomkraft?
Sol och vindkraft är numera mycket billigare än kärnkraft, varför inte använda det elöverskottet på sommaren till att göra vätgas?
Men tom Toyota börjar tröttna på vätgasbilar och satsar nu på batterier eftersom den tekniken håller och priserna sjunker. I Göteborg finns ett företag, Powercell som satsat mycket på bränsleceller till tyngre fordon men Volvo lastvagnar och Scania verkar inte visa något intresse så nu är det kris och pengarna sinar.