Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Är det någon som har koll på elförbrukning i PlattTV kontra analog?
Bosse B
Har en DM-Tech 19 och är jättenöjd med den, har även den DVD och inbyggd digitalbox. Enda problemet med den var 12 volts kabeln som var underdimensionerad, plasten smälte i den och kortslöt plus och minus. Köpte till 12 volts lsadden eftersom den inte följde med TV:n. Jag köpte en kraftigare plugg sedan dess har allt fungerat kanon. Bättre bild än TV:n hemma och perfekt med allt inbyggt. Enkelt när man ska plocka ur TV:n för vinterförvaring, uatn et skatbo med sladdar. DM-Tech har i regel bra prisbild oxå. Vi betalade 3300 för vår 2008.Jag köpte nyligen en Dmtech 24 tum digital-TV på Netonnet. Den går på både 12 och 230 volt och har inbyggd både digitalbox (valfritt mark- eller satellit) och DVD/CD-spelare.
Mycket bra funktioner och prima bild och den är dessutom HD-klar med mpeg-4 (kommande HD-standard i Sverige. Används redan i Norge för alla kanaler och i Danmark för en del kanaler).
Jag har med precisionsamperemeter mätt upp strömförbrukningen. I 12-voltsläge drar den med digitalbox för marknätet 4,1 Ampere = 48,4 Watt. I stand-by läge drar den bara 1 Watt. Imponerande tycker jag. Tidigare hade jag en vanlig 15 tum analog-TV+digitalbox som jag drev via inverter. Drog totalt 10,5 Ampere = 126 Watt (Inverterns strömförbrukning).
Nu har jag dessutom 24 tum, mycket bättre bild, klart för HD-TV och DVD-spelare.
Samma TV finns också med mindre bild men då är den inte HD-klar utan det dom kallar HD-förberedd.
Har också DMtech 19 tum. Kanonbra med allt i ett och dessutom bra bild. Var det 12 voltskabeln som man köpte som tillbehör som var för klen? Isåfall får jag kolla min.Har en DM-Tech 19 och är jättenöjd med den, har även den DVD och inbyggd digitalbox. Enda problemet med den var 12 volts kabeln som var underdimensionerad, plasten smälte i den och kortslöt plus och minus. Köpte till 12 volts lsadden eftersom den inte följde med TV:n. Jag köpte en kraftigare plugg sedan dess har allt fungerat kanon. Bättre bild än TV:n hemma och perfekt med allt inbyggt. Enkelt när man ska plocka ur TV:n för vinterförvaring, uatn et skatbo med sladdar. DM-Tech har i regel bra prisbild oxå. Vi betalade 3300 för vår 2008.
Har också DMtech 19 tum. Kanonbra med allt i ett och dessutom bra bild. Var det 12 voltskabeln som man köpte som tillbehör som var för klen? Isåfall får jag kolla min.
Jan