Sv: Ekobrottsmyndigheten!!!
Bästa Palle
Allt Du fått utstå till följd av myndigheternas begäran beklagar vi än en gång innerligt djupt och önskar att Du sluppit.
Men det resonemang Du hänger Dig åt här och nu i detta forum, kanske bör ifrågasättas då vi tycker att det är konstigt att Du inte dryftat svårigheterna kring Ditt husbilsförvärv tidigare.
Svettigt innan vi kom överens, det var det minst sagt för personkemin var långt ifrån den bästa.
Vad var det som gjorde att Du överhuvudtaget fullföljde en affär som kändes så obehaglig? Utan tvång från vår sida och något Du helt frivilligt valde att göra. Vårt resonemang klargjorde vi tydligt för innan Du valde att göra affär.
Ditt minne verkar dessutom selektivt, Jag vill påminna Dig om att Du och Din måg och Dotter har varit hemma hos mig i bostaden i Knislinge 2,5 mil norr om Kristianstad med Din husbil.
jag citerar Dig från ditt första inlägg i ärendet:
”Säljare var Örjan Nordling som var boende i Kristianstad vad jag kan förstå”
Vi har aldrig nekat Dig att gå till Dethleffs i Boden och vi har definitivt inga problem med auktoriserade verkstäder men däremot tror vi att kunder riskerar att få det när de kommer med en importerad husbil. Något som torde vara allmänt känt bland dem som äger just en importerad husbil. Av just den anledningen påvisar vi vart Du eller andra kunder kan vända Er i den för oss norra delen av Sverige, för att bli vad vi tror mer korrekt bemötta. När det gäller saker som vi skall bekosta tar vi oss rätten att själva välja våra samarbetspartners för den gång det behövs. Men även där har vi varit flexibla i de fall våra kunder haft andra önskemål.
Att summan av detta vårt resonemang gör att Du inte alls blev förvånad över ekobrottsmyndighetens intresse, har vi mycket svårt att förstå.
I övrigt är vi av den absoluta uppfattningen av att vi väl mött upp mot Dina yrkanden i de fall Du haft problem med bilen. För det är tryggheten i garanti som är viktig efter köp och där vi alltid sökt svara upp emot både Dig och våra andra kunders önskningar.
Slutligen Palle, Du får gärna ha Din uppfattning om oss och vår verksamhet, vi har gjort vad vi kunnat för påvisa det ansvar vi tar för våra affärer. Samtidigt gläds vi åt det stora antal nöjda kunder som vi genererat och vidare de nya kunder vi kommer att få.