Hej alla husbilsägare,
Vi har varit runt "överallt" och tittat på husbilar av många olika märken. Vi har varit i olika bilar från medium till riktigt stora bjässar som trots storleken haft en planlösningen har bara känts konstig med toaletter mitt i bilen och andra saker som inte har fallit oss i smaken, men det finns ju förstås olika smaker som tur är.
Nu i påskhelgen när vi åkte hem från Danmark så hamnade vi hos en husbilshandlare i Skåne som hade öppet och kämpade tappert för att sälja några husbilar och/eller husvagnar medan vi bara hade åkt runt och haft det riktigt mysigt under påsken. I alla fall som jag nämnde så har vi varit i en massa olika bilar och kikat men vi har av någon konstig anledning inte varit i någon KABE och tittat förut (fråga mig inte varför) vi klev nu in i en
KABE TM Royal
880 LT -2011 för första gången.
Ett konstigt lyckorus spred sig i hela kroppen, allt verkade stämma. T.o.m. den gråsvarta tygklädseln var precis som vi ville ha det.
Jag har inte varit i en Europeisk husbil med så generösa utrymmen tidigare.
Tyvärr saknades uppgifter om motor växellåda etc. men det var automatlåda och allt byggde på ett Fiat Chassie. Säljarna var upptagna så jag får väl ringa till dem när det finns tid.
Har ingen uppfattning eller kunskap om Fiat men det verkar vara en tung pjäs att dra runt med så det vill ju till att drivlinan (om man nu kan uttrycka sig så när den är framhjulsdriven) håller.
Någon som har några kloka ord om detta innan vi bestämmer oss ?
Mvh