• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

EBL 104-3 Schema???

N

nomad

Guest
Hej,
jag upptäckte att bodelens batteri inte fick laddning och efter ett *antal* timmar av mätande mm fick vi vi konstaterat att flera "delar" var trasiga. Trist att köpa begagnat emellanåt ...

Nåväl, jag har letat på "nätet" efter ett kopplings-schema på EBL:n men utan framgång, finns det någon på forumet som kanske har ett sådant att posta?

Noterade också att det finns en ingång för solpanel men hittar ingen info om vad jag kan ansluta (i termer av spänning-ström), funktion etc??

All info/hjälp välkomnas!

mvh,
Bertil

F

F.d. 5361

Guest
Sv: EBL 104-3 Schema???

Hej bertil det är samma central som jag har .Men dom har byggt om min till en ebl 106.
Men jag har ingen stömbrytare på min.
Markko :cat:

Hej Markko

Vad är nu det problem ?

När man vill ansluta solpanel är det samma sak med EBL104 och EBL 106

Hälsningar

Norbert

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53061

Guest

Inga problem det blir perfekt skall hämta kontakt plus stift ikväll i Linköping.
Bra med trevlig klubbmedlem som handlar på elfa åt mig bara att åka förbi med lasbilen ikväll på väg
hem till dalarna.
Markko .

J

Jimbo

Guest

Vad jag förstår så får man laddning över både bodels batterierna och startbatterierna när man ansluter solcellsregulatorn till EBLn??

Nu ligger min endast/direkt på bodelsbatterierna

F

F.d. 5361

Guest

Vad jag förstår så får man laddning över både bodels batterierna och startbatterierna när man ansluter solcellsregulatorn till EBLn??

Nu ligger min endast/direkt på bodelsbatterierna

Det är bra så.

Bodelsbatteri ladda genom EBL:n startbatterierna med 2 Amper ;-)

Hälsningar

Norbert

Toppen