Autopass har valgt å stenge de grønne + lampene for å slippe vedlikehold. Noen få passeringer hadde pling i brikken, men ikke alle - ser ut som dette også avvikles. Så en får krysse fingrene og om en får en faktura fra autopass så klag og gjør oppmerksom på serienummeret på bizzen. Hadde selv et par slike siste året jeg kjørte i Norge, klagen førte til at jeg slapp avgiften
Værre var det på Sundsvallsbroen der både + og ip i bizzen, men etter noen mnd kom det en inkasso på fler hundre kr - som før den kom til meg var forfallt. Ved klage til TS fikk jeg bekjeden om at Easygo samarbeidet ikke var i drift og jeg måtte betale manuelt. Problemet mitt var at de sendte regningen med B-post så den var forfallt før jeg mottok den og de sendte den til inkasso og videre til namsmannen som besluttet at de ikke kunne inndrive fra meg i Australia. Men jeg hadde betalt både avgiften og inkassoen når de kom frem til meg. (Og som kremen på det hele,passeringen ble belastet mitt kredittkort av brobizz samme dag som jeg passerte, sjekket kontoutskriften etter at det hele var over). Så jeg har betalt dobbelt for å kjøre over broen og en inkassoavgift som jeg ikke skulle og ingen mulighet for å få noe somhelst tilbake.