• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dyrt nöje

F

F.d. 839

Guest
Sv: Dyrt nöje

Svend Ö,

Har sett denna dekal flera gånger på Tyska hubilar, den är superbra tycker jag och sant som det kan bli.

I

Iveco 35

Guest

Hej Skipper! Kollade begravningsnisse hemma, kan få svepning med fickor, men det kostar extra. Mv skämthälsn. Olle.

iretim

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
5041
Medlemskap
2024

Ja nog har jag läst flera insändare men denna tar absolut första priset!!

Det bäst jag läst på¨mycket länge!

Iretim

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Fick denna hälsning från min svåger (292), han står nu vid Bergs slussar - där är det bra, men hemma är också bra tycker vi - livet är mer mångfacetterat än vi föreställer oss;

"En professor stod inför sina filosofistudenter med några föremål på bordet framför sig. När lektionen började lyfte han under tystnad upp en mycket stor och tom majonäsburk av glas och började fylla den upp till kanten med golfbollar . Han frågade sedan sina studenter om burken var full. Studenterna samtyckte till att den var det.

Då lyfte professorn upp en ask med småsten och hällde dem i burken. Han skakade den lätt. Småstenarna rullade ner i tomrummen mellan golfbollarna. Återigen frågade han studenterna om burken var full. De höll med om att den var det.

Därefter lyfte professorn upp en ask med sand och hällde sanden i burken. Sanden fyllde upp resten av tomrummen. Han frågade ännu en gång om burken var full. Återigen svarade studenterna med ett enhälligt 'ja'.

Då lyfte professorn fram två koppar kaffe som stått under bordet och hällde hela deras innehåll i burken, vilket effektivt fyllde upp det återstående tomrum som kunde finnas kvar mellan sandkornen. Studenterna skrattade.

Nu, sa professorn medan skratten klingade ut, vill jag att ni tänker er att den här
burken representerar ert liv.

Golfbollarna representerar de viktiga sakerna som
familj, barn, hälsa och annat som ligger passionerat i ert hjärta. Sådant som - om allt annat gick förlorat och bara dessa saker återstod - ändå skulle uppfylla och berika ert liv.

Småstenarna representerar andra saker som betyder något
, som hem, jobb och husbil.

Sanden representerar allt annat -
småsakerna.

Om ni lägger sanden i burken först, fortsatte professorn, går det inte att få plats med golfbollarna eller småstenen.

Samma sak är det med livet. Om du lägger all tid och energi på småsaker finns det inte plats för det som är viktigt för dig.

Så, var uppmärksam på det som är oumbärligt för din lycka och förnöjsamhet. Umgås med dina barn. Ta med din partner ut på middag. Ägna en omgång till, åt det som gör dig passionerad.

Tids nog kan du städa huset och annat som är mindre viktigt. Ta hand om 'golfbollarna' först - sakerna som verkligen betyder något.

Återställ det som är viktigast i ditt liv. Resten är bara sand.

En av studenterna räckte upp sin hand och frågade vad kaffet representerar.

Professorn log och sade, jag är glad att du frågar.

Kaffet finns med för att visa er att hur fullt och pressat ert liv än känns, så finns det alltid plats för en fika med en vän."

/ Trevlig helg!, Bengt 333

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Fan Jappe detta blev nästan som en krissituation. Inga fickor på svepningen annu en brist i detta samhälle.
Inte för att jag smålänning eller så men kanske försiktig med vad jag spenderar pengar på. Satsar bara på det jag tycker är värt att satsa surt förvärvade skattede pengar på - har en och en halv månad kvar till fritidsförvaltningen -- t.ex renoveringen av min husbil tillsammans med renoveringen av en gammal HUDSON från 1930 men vill också ha soppapengar till min flygmaskin sen vore det ju skoj om jag har råd att tanka någon av mina gamla bilar och kanske en skvätt även i nån gammal mc.
Hatar att förlora pengar på bilar i alla former. Därav min renovering av en gammal husbil. Tror att jag kommer att ha lika kul med min gamla modifierade och ombyggda bil som om jag skulle ha med en ny bil. Det man ev förlorar på en ny bil renoverar jag min gamla för och slipper en massa elproblem andra problem typ "sållet mm" som följer med en nyare bil. För att inte nämna allmänna el och datorfel. Har jobbat ett helt liv med bilar och jag är nog inte imponerad av nyare fordon Tyvärr

Man kan ha vilken syn som helst på inköp av fordon så har det förluster som följd. Bilar har aldrig varit någon särskilt bra sparbössa, men som skrivs på forumet vem bryr sig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det finns ju inga fickor på svepningen.

Magnus Uggla har en låt om spendera mera låt oss leva efter detta till en del alla fall.

Ha en trevlig kväll och veckoslut var ni än ärmed ny investerad husbil eller ej -- själv skall jag flyga runt lite och kolla läget bl.a skall jag till västkusten och Backamo bl.a

:music-icon::music-icon::music-icon:

Hälsningar Bror

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Kicki och Bengt
Se historier och skoj så har jag skrivit in denna tidigare och det kan ju anspela på vårat sätt att leva och bete oss.
Mycket tänkvärd och borde ge en stunds eftertanke
Hälsningar Bror

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

För en inbiten sportfiskare föreligger ingen reell valsituation. Fiska måste man och husbil behövs för att kunna dra med fiskebåten till nya och gamla vatten!

För egen del tycker jag att den ekonomiska påfrestningen till betydande del uppvägs av tanken på att husbilen och andra prylar ger förutsättning för en spektakulär dödsboauktion. Passa på när min spögarderob går under klubban!

F

F.d. 17530

Guest

Håller med i stort, men
om nu ingen vill ha en husbil med några år på nacken så blir det inte roligt när man skall byta till en nyare.
En äldre vagn är ju en bra instegs "port" till husbils livet för en rimlig penning..
Hoppas däremot att alla har en fin resa och tillvaro oavsett ålder på husbil..

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

jag sjunger inte bra kan inta regera och kan egentligen inte skriva texter heller men jag ät bra på mycket annat.
Skulle tro att jag känner mig som en mycket bättre Bror Axelson än vad jag kanske är med fel och brister. När jag fätt ett par öl så har jag kanske inga sådana fel och brister och det ger mig en kick.
Vaknar sedan och då har man båda fötterna på moder jord igen.
Kan ju i alla fall varit en rolig resa----vad vet jag Livet är ju egentligrn en lek med ibland allvarliga inslag

Häklsningar Bror

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

När en äldre mann på hemmet, som hade tjänat mycke pengar, fick frågan, var han gjort av dom.
Blev svaret. Sprit och damer, och resten har jag slarvat bort.
Bosse B

F

F.d. 13113

Guest

Jappe! Du är bäst.. Och jag fattar att du kör din linje i alla fall...
Så nån båt lär du knappast köpa...
Kör ditt eget "race" och fortsätt att vara en förebild för oss stackars vanliga husbilsägare...
Det är väl ok....?

F

F.d. 17530

Guest

Båt va ett bra förslag
Kanske en segelbåt kan vara nästa steg ;-)
Fungerar perfekt i karibien, och där kan man slösa pengar också och behöver inte läggas in på hemmet heller

Toppen