Sv: Dyr Service?
Nej!
Hejsan! Har du tändstift på en dieselmaskin?
Nej!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hejsan! Har du tändstift på en dieselmaskin?
Hej......
Hej Peter.bil mitt regnr XSR 999 det blir första service 3000mil el 1/år vad blir kostnaden för den?? Pelle
3,0 jtd har Serviceintervall på 4500 mil eller 2 år så man kan lungt åka på lång semester utan att byta olja .
Hej!
Jag skall nu serva ( 6000 mil) min Fiat 2,8 -04 innan vinterförvaringen och har fått två prisuppgifter från aukt. Fiat-verkstäder. Den som ligger närmast där jag bor vill ha 6200:- och den andra 7 mil bort vill ha 4200:-. Hur kan det skilja så mycket för samma jobb? När jag bad om en förklaring från den dyrare verkstaden fick jag till svar att de ville ha 3tim för jobbet och resten var för olje-, bränsle- och luftfiltren. När jag gjorde en beräkning av vad samtliga filter och olja skulle kosta kom jag fram till c:a 2000:-. Alltså kostar jobbet 1400:- per timme. Är detta rimligt?