Sv: Duvjakten
Du tolkade mitt inlägg som att jag var allmänt djurfientlig, har apsolut
inget mot djur.
Vi har snart i 50år rett ut det mesta när det gäller min hustrus "enkla fobi".
Du måste väl förstå att jag blir förbannad när det finns dom som medvetet
vill jävlas med att mata fåglar i vår närhet.
Vill att du blir kvar på forumet.
Tommy R
Uppenbart har jag inte uttryckt mig tillräckligt tydligt. Jag försökte komma med en kvalificerad gissning om hur din hotellgranne tolkade din jakt på duvor och har inte uttalat någon åsikt om din egen inställning till djur:
"I detta aktuella fall så tolkades sannolikt din jakt på fåglar som allmän djurfientlighet och inte som någon fobi".
En rimlig tolkning tycker jag eftersom en fobiker i stället brukar undvika det som ger obehag
Men däremot är det uppenbart att denna tråd har väckt diverse djurhatare till liv. Från diskussion om turkduvor på GC så går det raskt över till inlägg om slakt och jakt på helt andra arter, tamduvor och duvsläktet i allmänhet, där någon likställer dessa fridsamma vegetarianer med gnagande och allmänt destruktiva allätare (råttor). Flertalet arter är faktiskt skyddade utanför legal jakttid och även om damduvan är fredlös så torde alla seriösa jägare hålla med om att det är etiskt förkastligt att skjuta föräldradjuren under häckningstid.
Det tycks inte vara möjligt att skriva på detta forum utan att misstolkas och utsättas för denna lust att ta hem billiga poänger, kanske i hopp om gillanden/tack? Du Tommy skall alltså inte ta det personligt att jag nu på nytt lämnar forumdiskussionerna. Det är du som trådskapare som kan stänga ner tråden om även du känner att du fått nog.
aake
Redigerat: Observera att på bilderna jag lagt ut så kastar inte hustrun mat till djuren utan endast handmatar tama djur