F
F.d. 21029
Guest
Fungerar den? Har någon erfarenhet av detta? Har ett fiat ducato 2.8 i.d TD motor. Tacksam för svar.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Beträffande tomgång så sjönk den från ca 1000 varv till ca 800
Lasse
Har inte gjort någonting annat än bytt kolven. På vilket sätt har du testat produkten för att komma fram till att just denna förändring inte kan inträda?Det ska heller inte kunna hända om man inte kluddat med några andra inställningar.
För övrigt är det säkert bara en kopia på en orginal boschdel med aggresivare ramp på kolven som dom säljer
rätt så enkelt faktiskt,är maskinmek och vet precis hur pumprackaren fungerar.
Den del av pumpen som denna omtalade kolven sitter i kallas för rökbegränsare och är igentligen en spärr för max bränslemängden som flyttas i förhållande till övertrycket i insugsröret.
På tomgång och lägre belastning har den överhuvudtaget ingen kontakt med pumpens regulator.
Gör en googlesök på "bosch ve lda" så hittar du mer info om hur det hela funka
-------------------------------------------------------------------------------------------Jag har en FIAT 2,5TD -91'a i vilken jag har en DT Piston & skulle vilja prova att öka turbons laddtryck. Är det besvärligt att öka trycket? Hur går man tillväga? Vilken utrustning behövs. Vad är originaltrycket & hur mycket skall man öka? Finns det någon kunnig i forumet som vet & kan hjälpa mej med ett svar?
Bennie