• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Drivaxel fiat ducato

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
598
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2026
Du kan inte låna en induktion värmare ?
Så det blir lite rörelse i skruven?
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.824
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Tror inte det men tanken på varmlufts pistol har jag haft även om det skulle ta sin tid...
Akta om du värmer för mycket för stödlagret är 2RS, d.v.s. det har gummitätningar på båda sidor för det sitter ju "utomhus" i väta och slask, så skada inte gummitätningarna om du inte skall byta lagret. Du märker för övrigt hur det känns när det är bort från hållaren.
Om du skall byta det så behöver du en ny spännring som håller fast det rejält på axeln. Se inlägg #4 i den här tråden.

M.v.h. JANKRO.
 

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
598
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2026
Tror inte det men tanken på varmlufts pistol har jag haft även om det skulle ta sin tid...
Hej hittade något som heter Hygglo som verkar hyra ut saker, finns säkert fler men verkar inte vara så dyrt.
Kan absolut vara värt ett försök, de är riktigt effektiva lånade en under ett besök i Norrbotten, muttern vi kämpade med släppte på någon minut.
Har funderingar på ett köp, men den blir väl inte använd så ofta så det är väl bättre att hyra en.
 

Yargo

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
41051
Medlemskap
2024
Akta om du värmer för mycket för stödlagret är 2RS, d.v.s. det har gummitätningar på båda sidor för det sitter ju "utomhus" i väta och slask, så skada inte gummitätningarna om du inte skall byta lagret. Du märker för övrigt hur det känns när det är bort från hållaren.
Om du skall byta det så behöver du en ny spännring som håller fast det rejält på axeln. Se inlägg #4 i den här tråden.

M.v.h. JANKRO.
Ok tack Jankro, för denna tanke har slagit mej och avrått mej ifrån att använda gasolbrännarenså tack för den bekräftelsen...
 
Toppen