• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Draperiskena i Bürstner Ixeo it 664.

F

F.d. 55312

Guest
Hej.
Är det någon som har bra förslag på hur man fäster en draperiskena i taket på hytten i en Bürstner Ixeo it 664 - 2010?

Eller om någon har något annat förslag på hur man fäster ett draperi/gardin så att man kan sitta i framstolarna och samtidigt får lite isoleringseffekt. Skicka gärna med bilder.

Mvh. :quest:
Tommy 2227.

Ps. Jag kanske inte svarar eller tackar före torsdag (tjänsteresa). Ds.
 

Siw o Kenneth

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
9441
Medlemskap
2024
Sv: Draperiskena i Bürstner Ixeo it 664.

Hej, vi har en Nexxo 2012 som vi ville skärma av mot bodelen. Åkte till IKEA och köpte ett grövre gardintyg, upphägningskrokar, två väggfästen och en rulle med rostfri vajer. Monterade fästena högt upp i de två väggdelarna som avgränsar förarhytten från bodelen. Fungerar mycket bra mot ljud och insyn. Tänk på att montera vajern och fästena så högt som möjligt för att undvika att huvudet tar i vid passage. Vi köpte tre meter tyg 140 bredd som vi vek på mitten och sydde ihop kanterna och hängde upp i krokarna, när vi inte använder draperiet så drar vi det åt passargerarplatsen och lägger upp det på hyllan ovanför. Hoppas att detta hjälper Er. Hälsningar Siw 9441
 
F

F.d. 53014

Guest
Sv: Draperiskena i Bürstner Ixeo it 664.

Hej!

Vi har en duchdrapperistång som vi sätter upp när vi vill avskärma någonstans,vi har även en sådan i garaget, den är ju lätt att ta ner om man vill och är ju justerbar. Det går ju att köpa färdiga gardiner både med kanal och öljetter om man så önskar.

Kerstin
 

Goofy

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
7668
Medlemskap
2024
Sv: Draperiskena i Bürstner Ixeo it 664.

Hej Tommy! Vi ska också försöka göra en sådan gardin och såg inlägg nr 267 av Marko&Tanja med glidskena från Bauhaus. Hur löste du det? Det finns ju en extra böj strax bakom bodelaren uppe vid taket ovanför nackstödet på stolarna. Verkar svårt att få till de olika svängarna, hoppas du förstår hur jag menar. Bifoga gärna foto så man lättare kan se lösningen. Min sambo är frustrerad varje gång som han sätter upp o tar ner isolergardinerna för framrutan o sidorutorna.
 
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Draperiskena i Bürstner Ixeo it 664.

Så här kanske?

I befintlig skena

extra 001.JPG
 

Goofy

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
7668
Medlemskap
2024
Sv: Draperiskena i Bürstner Ixeo it 664.

Tyvärr har vi ingen befintlig skena utan bara tryckknappsgardiner som isolerar framruta och sidorutorna.
 
Toppen