• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

draperi

F

F.d. 10924

Guest
Nu e det färdigt, har sytt ett draperi som ska användas när man inte gitter dra för jalusierna i rutorna, det e ett tyg som e mörkläggnings på ena sidan o ett sammetsaktigt med typ medaljonger på framsidan, måste säga att jag e riktigt nöjd själv, o mannen fick förstås skruva upp krokar så att mina tofsomtag kan hänga snyggt, så idag har vi varit riktigt kreativa, mannen satte ju upp en avställningshylla i köksdelen, den e inköpt på Ikea o e rostfri, den e 60 cm lång o kostade bara 99:-, skulle gärna sätta in en bild men vet ej hur man gör.
 
F

F.d. 10924

Guest
Sv: draperi

Nu e det färdigt, har sytt ett draperi som ska användas när man inte gitter dra för jalusierna i rutorna, det e ett tyg som e mörkläggnings på ena sidan o ett sammetsaktigt med typ medaljonger på framsidan, måste säga att jag e riktigt nöjd själv, o mannen fick förstås skruva upp krokar så att mina tofsomtag kan hänga snyggt, så idag har vi varit riktigt kreativa, mannen satte ju upp en avställningshylla i köksdelen, den e inköpt på Ikea o e rostfri, den e 60 cm lång o kostade bara 99:-, skulle gärna sätta in en bild men vet ej hur man gör.

Glömde att skriva att draperiet hänger mellan stolarna o sittdelen, typ två gardinlängder med omtag.
 
R

Ruth o Bosse 1

Guest
Sv: draperi

Hej var har du köpt tyget till draperiet skulle oxså vilja ha sånt, har du en skena oxså.
En som undrar
 
F

F.d. 53149

Guest
Sv: draperi

En fråga bara:
Märker ni någon skillnad i ljud då ni kör med draperiet fördraget?

Har en Fiat/Mobilvetta 2005 års modell, där jag tycker motorljudet
är högt och skulle vilja isolera hytten mer för att få det tystare.

/Mariarne
 
F

F.d. 10924

Guest
Sv: draperi

gardinera hade jag innan, köpta på Kid på Familia, tyvärr finns den inte kvar där mera men de finns säkert i andra butiker, så att de hade i metervara på xxxL utz i Malmö, fräckt med bilar på tyget i svart o vitt, skenan satt redan där med korta gardiner till överbädden, det blev riktigt snygg o säkert praktiskt också i o med det e mörkläggningstyg.
Hoppas du hittar något.
p.s vi fick ett kuvert idag med posten från xxxluts mörkläggningtyget där e nersatt till 75 :- meter o ligger på 150 s bredd.
 
F

F.d. 10924

Guest
Sv: draperi

hallå
har satt upp detta idag, så vi har inte kört något med det i bilen.
 
F

F.d. 10924

Guest
Sv: draperi

hej ja där fanns ju mycke intressant till bra priser, tack för infon.
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: draperi

En fråga bara:
Märker ni någon skillnad i ljud då ni kör med draperiet fördraget?

Har en Fiat/Mobilvetta 2005 års modell, där jag tycker motorljudet
är högt och skulle vilja isolera hytten mer för att få det tystare.

/Mariarne

Hej
Läs denna tråd,http://www.husbilsklubben.se/forums/t51600-5/ sidan 5.
Det finns mycket att göra för att "minska" ljud under körning. Kanske det hjälper med draperier men dessa åtgärder är nog effektivast.
Hoppas det hjälper om ni upplever ljudnivån hög under körning. Gör som jag gjorde, ett steg i taget och prova. Inga proffskunskaper för att göra dessa för det är definitivt inte jag.
Vi har en Fiat Dukato -91:a med en liten diselbrännare (1,9) utan turbo och är numera nöjd med ljudnivån i hytten
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 10924

Guest
Sv: draperi

Nä vi har inte det för rutan när vi kör! jag hoppas att du inte har det heller för annars vill vi inte möta dig i trafiken.:mad:
 
Toppen