• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dragspel och husbil.

F

F.d. 17999

Guest
Sv: Dragspel och husbil.

Hej Jonas!
Det är ju trevligt att du håller på och övar.Det kan föra mycket trevligt med sig framöver.Du har ju ett gammalt fint spel som det är bra klass på.
Jag är inte heller så driven numera,jag spelar mest för frugan och hunden samt på en och annan kräftskiva där felspelningarna inte märks så mycket.
Tillika gick mitt spel sönder för en tid sedan och är på reperation, så nu får jag spela på ett spel från 40-talet tillsvidare.
MVH/ Lasse

F

F.d. 50016

Guest

Hej igen Lasse! Ser att du har spelet på reparation. Jag skulle behöva stämma mitt gamla spel, men vet inte vart jag skall vända mej. Det fanns vist någon i Höör eller Hörby, men jag vet inte om han finns kvar. Tacksam för tips ang. detta. Hälsn. Jonas

F

F.d. 17999

Guest

Hej Jonas, du har rätt,det finns en musikverkstad i Höör som
heter Elmelid Musik AB Tel. 0413-559933 ,dom var mycket duktiga åtminstone förr, på att stämma dragspel.Själv brukade jag få spelen stämda hos Hagströms Musik i Kristianstad, men den musikverkstaden finns ju inte kvar längre, vad jag vet. PS/ Vi har en stor tomt som skulle kunna ta emot 8-10 st. husbilar för övernattning "på plan gräsmatta" samt c:a 100 m till en matservering.En dragspelsträff till nästa sommar, om det är några som ställer upp,hade inte varit fel, så jag hoppas att vi med flera kommer att spela och dansa och ha trevligt ihop till nästa sommar.
Lycka till med stämmningen /av dragspelet/
MVH/Lasse

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50016

Guest

Hej Lasse! Jag ringde Elmelids i Höör och då sa han där att dom hade delat på sej, så jag fick ett annat tel. nr. 0413-24277 till killen som stämmer dragspel. Han säljer även dragspel, så jag får väl åka dit en dag och kolla utbudet. Det där med en spelträff verkar kul, och jag har ju inte så långt till Fjälkinge. Så nu får jag väl ligga i hårdträning över vintern. Hälsn. Jonas 796

F

F.d. 17999

Guest

Hej Jonas!
Tack för det tel.nr..Det kan behövas för framtida stämmning av mina gamla dragspel.Vi kan väl spela ihop oss inför nästa sommar, och med det en dragspels och husbilsträff? Det hade varit trevligt.Jag hoppas att fler ställer upp på dragspelsträffen.Gräsplanen är på c:a 1000 kvm, så där finns det gott om plats för husbilar, och vägrestaurant finns 100 m vid sidan om.
MVH / Lasse

F

F.d. 50016

Guest

Hej Lasse! Det hade ju varit roligt att träffas en gång inom snar framtid, för att kolla om vi kan några låtar tillsammans. Nästa vecka o helg är vi på mässan i Jönköping men sedan kanske vi kunde ses hos någon av oss. Du/Ni är välkommna till Sandbäck. Tag flickan, dragspelet o husbilen o dra till Blekinge. PS Jag är pensionär så jag har tid nästan när som helst. Hälsn. Jonas 796

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej alla musikanter!

Jag har arbetat som musker i 30 år och det skulle vara trevligt ha en musikträff.
Fick tyvärr sluta pga. reumatism, men är opererad i mina händer så nu funkar det hyfsat.
Kanske kan vi sätta ihop någon eller några musikkonstellationer och ha lite kul.
Spelar gitarr men skulle tycka det vore roligt att lära sig dragspel på gamla dar.

Ha det bra

Hasse!

F

F.d. 17999

Guest
Sv: Re: Dragspel och husbil.

Hej schmid!
Känner du för en husbils och dragspelsträff till nästa sommar så kan med flera du höra av er på tel. 0702-195536.Träffen kan vi tänka oss omkring Maj-Juni. Jonas och jag och kanske fler, kommer förmodlingen att träffas och spela ihop,vilket vore trevligt.Jag och min fru Ingrid,ser gärna att vi blir några stycken som träffas på vår gräsvall utanför Kristianstad i Fjälkinge.Vi har även Bäckaskog och Trolle Ljungby Slott i närheten för en trevlig slottsrunda ,med både teater samt hornet och pipan m.m..

MVH/ Lasse o ingrid HBK 715

Senast redigerad av en moderator:

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Hej!

Tack för det!

Jag lägger detta på minnet, och återkommer.
Skulle vara trevligt!

mvh

Hasse!

Toppen