Sv: Dragigt i Fiat hytt
Tur att det finns många olika kunskaper bland alla medlemmar, jag har inte använt fogskum än. Att göra ett lock verkar inte så enkelt så det ser ut där om det ska vara någon vettig passform. Har funderat en hel del på detta med kondens och vad den kan leda till (som jag skrev i första inlägget bla) och kanske fortsätter med drev istället, det går ju alltid att ta bort vilket kan vara värre med fogskum. Drev tar inte upp fukt lika mycket som vanlig isolering har jag fått för mej. Ska nog försöka ha nåt extra mot mössen, vi får se vad och hur det blir. Nåt måste göras och att tejpa på dörrarna hjälper en del men inte på stolpen, har nu provkört med drev i stolpen på förarsidan och tejpad passagerardörr. Det går helt klart åt rätt håll så ett prov att kombinera dessa två kan vara nästa steg.
Det kanske finns någon därute som vet nåt bättre mateial.
Fyll inte en konstruktion av stålplåt med fogskum, det är ett säkert sätt att skapa en rostfälla. Biltillverkare har prövat detta många gånger genom åren, alltid med katastrofalt resultat. Om det är en öppning nedåt skulle jag hellre tillverka ett lock, gärna med några mindre ventilationshål.
Tur att det finns många olika kunskaper bland alla medlemmar, jag har inte använt fogskum än. Att göra ett lock verkar inte så enkelt så det ser ut där om det ska vara någon vettig passform. Har funderat en hel del på detta med kondens och vad den kan leda till (som jag skrev i första inlägget bla) och kanske fortsätter med drev istället, det går ju alltid att ta bort vilket kan vara värre med fogskum. Drev tar inte upp fukt lika mycket som vanlig isolering har jag fått för mej. Ska nog försöka ha nåt extra mot mössen, vi får se vad och hur det blir. Nåt måste göras och att tejpa på dörrarna hjälper en del men inte på stolpen, har nu provkört med drev i stolpen på förarsidan och tejpad passagerardörr. Det går helt klart åt rätt håll så ett prov att kombinera dessa två kan vara nästa steg.
Det kanske finns någon därute som vet nåt bättre mateial.