• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dra kablar i taket

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Hej
Skall nu börja med att dra kablarna genom taket och i detta för solcell och tvantennen. Tänkte dra dom i VP rör men tanken slog mig att i och med rören måste ligga ganska nära plåten kan det bli kondens i dessa. Går inte att lägga dom i isoleringen eftersom det bara är 30 mm styrolit.
Kan inte dra dom rätt igenom taket utan måste dra dom längs plåten till ytterkanten av taket. Kanske bättre att endast dra kablarna lösa i taket. Risken att dom blir skadade är väl minimal om man skulle vara tvungen att byta någon.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Sv: Dra kablar i taket

Har tänkt på det också men då kan jag ju ändå inte dra igenom en ny kabel om det skulle behövas

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2025
Sv: Dra kablar i taket

Går det inte att lägga kablarna mellan innertaket och isoleringen? Då blir det mindre fukt och kablarna oxiderar mindre. Och som sagt lägg några extra ledare när du är igång...

Med vänlig hälsning, Conny J

Toppen