• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic RML 8330

Lars48

FD HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023
Undrar om detta kylskåp är en utgående produkt?
Gasoldrift ok, 230v ok, men vid 12v drift fungerar inte termostaten kör jag med 12 drift fryser matvarorna. Enligt Hobbys Instruktionsbok saknas termostatfunktion när du kör på bilens batteri, måste vara konstruktionsfel eller vad säger ni. Någon med samma problem?

Bilen är en Hobby T65 GE 2014

Lars-Åke
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.616
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Dometic RML 8330

Hej, ja det är väldigt vanligt att 12V inte går på termostat. Problemet brukar faktiskt inte vara att skåpet blir för kallt, utan att 12V knappt inte räcker till för att hålla kylan i skåpet, och därav ingen termostatreglering.

M.v.h. JANKRO.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Dometic RML 8330

Att hålla kylskåpskallt brukar oftast fungera i vårt klimat medan det däremot är svårt att få riktigt kallt i frysfacket/frysen vintertid. Detta brukar gå lättare att få till i ett gasoldrivet skåp.
I min nuvarande och även i min föregående bil fungerade dock kompressorskåpen bra vintertid eftersom kylskåpen saknade yttre ventilation.

aake
 

Lars48

FD HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023
Sv: Dometic RML 8330

Här är svaret från Dometic.
Anledning till att det inte är reglerat är just att detta är enbart ett OEM kylskåp som är tillverkat enligt kundens (Hobby, LMC) önskemål.
 
Toppen