• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic 8551 död

harryerik

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
17812
Medlemskap
2024
Kylen Dometic 8551 är död, 12 och 220 finns fram på kortet på baksidan, finns det någon teori i klubben, vad göra.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Kylen Dometic 8551 är död, 12 och 220 finns fram på kortet på baksidan, finns det någon teori i klubben, vad göra.
Prova omstart,strömlös,fungerar kontrollpanelen på framsidan? går den på gasol? Styrkortet på baksidan kontrollerar det mesta så i värsta fall byte av detta.
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
bifogar fil på kretsanslutningarna så du kan mäta om det är 12 V ut från kortet.
 

Bilagor

  • Elbox Kylskåp.jpg
    Elbox Kylskåp.jpg
    2 MB · Visningar: 71

Johwen

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
33483
Medlemskap
2025
Jag hade problem förra sommaren och bytte allt. Styrbox på baksidan, brännaren och långa styrkortet bakom vreden på fronten av kyl/frysen, gick på ca 10 000:-, trodde problemet var löst men icke. Till slut kom jag på att det var dålig kontakt i en av kabelskorna till styrboxen på baksidan av skåpet. Fixade det, sen har skåpet gått utan problem. Lite surt förstås att jag inte från början kollade det här med kabelskor som åldras (tappar spänst och kontakttryck) plus att ingen ström går under flera vintermånader vilket resulterar i att kontakterna oxiderar med dålig ledningsförmåga som följd.
 

harryerik

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
17812
Medlemskap
2024
Nu har jag kollat alla anslutningar på kortet, hittar inget konstigt, förutom att glassäkringen inte har spänning, men inkommande 220v kabel har det
 
Toppen