• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Diodlampa ?

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025
Måste bara lägga in en ny tråd, Nordströms tråd är nog så behjärtansvärd så jag vill inte "spåra ur" i den,

Så här kommer frågan men först ett citat från tråden :

" inlägg av Gunilla o Kent"
Inga felkoder från fordonsdatorn. Det var därför jag satte en diodlampa i originalhållaren. Inköp kan göras var som helst, små fyrkantiga med monteringsskruv i botten.

OBS! + o - måste vara rätt till diodlampan men det är bara att byta stiftplaceringen om det inte funkar första gången.

Förlåt en yngling, vad är en diodlampa? :wall:

Svara nu inte en lampa med diod i:twitcy::twitcy::twitcy: för jag vet vad en diod respektive vad en lampa är :twitcy::twitcy::twitcy:

Trots det i tråden skämtsamma inlägget så är jag tacksam för svar

Glad Påsk på er,

F

F.d. 2577

Guest
Sv: Diodlampa ?

Det du skrev gjorde mig nyfiken. Man acccepterar ju "begrepp" rakt av utan att fundera vidare på orsaken. Gick in i wikipedia.se och läste under lysdiod. Här finns nog de svar du önskar.
Leffe

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Diodlampa ?

Jo du har helt rätt jag har oxo funderat vad en diodlampa är
Och har kommit fram till att det är en eller flera LEDs som sitter i en sockel som man kan ersätta en glödlampa med

Dom här utrycken växer fram i folkmun det finns måna exempel

En IC krets: rätt namn är I krets, men vem förstår det
En parabolantenn: används bara i profesionella samanhang idag avänder man offset antenner
Listan kan bli lång

Har bytt till Diodljus nu hemma och det syntes på elräkningen halva priset.
Kan starkt rekomendera.

Det har kommit en helt ny serie med LEDs titta på watt och LUX det är stor skillnad på ljuset. Har nu mer ljus med en 3Watts led än vad jag hade innan med en 40w halogen.

Toppen