F
F.d. 22252
Guest
Ja har man ite tankat så diesel själv och fått uppleva skillnaden i en motorsvag husbil fattar man inte skillnaden, det är i backarna som den är värd varenda krona.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Är Mk1 (blankdiesel) godkänd i moderna dieslar?Det närmaste man kommer den tyska "underdieseln" här hemma är väl blankdiesel eller villaolja. Moderna commonraildieslar med partikelfilter är väl inte konstruerade att fungera så bra dessa bränslen tyvärr. Min erfrarenhet är att med blankdiesel eller villaolja i tanken blir min HB ( med mekanisk insprutning) pigg & stark som attan. Någon bränslebesparing har jag inte noterat men den är ju helt avhängig körstilen.
Ja, om dieseln fyller EN590.Är Mk1 (blankdiesel) godkänd i moderna dieslar?
Annars rätt,men det var Esso som hade En tiger i tanken.Alla kommer väl ihåg när Shell hade reklamen"En tiger i tanken"
Någon (Hasse & Tage?) förklarade att Shell blandat i lite BP i bensinen.
Alla kommer väl ihåg när Shell hade reklamen"En tiger i tanken"
Någon (Hasse & Tage?) förklarade att Shell blandat i lite BP i bensinen.
Kör med ren diesel inga tillsatser. Fanns en test för många år sedan där det framkom att det mesta var humbug.Är det några av som blandar i tillsatser i diesel när ni tankar,det finns diverse varianter att välja på ,gör det någon nytta?
Nej det är inte nödvändigt, och jag blir lite upprörd över allt man försöker lura i oss men jag ska stänga ner.Bengtic, i den här tråden finns 13 inlägg från dig där endast ett fåtal handlar om det trådskaparen undrar över, är det verkligen nödvändigt?
//Tommy