• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

DIESELPRISET!!!

Avo o Laila

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1338
Medlemskap
2021
Sv: DIESELPRISET!!!

Nu tycker nog de flesta att det gått för långt med prishöjningarna på drivmedel.Orsaken till höjningarna sägs vara miljöskäl.Det kan ju diskuteras.

Jag undrar om det inte är dags för ordentliga protester,enligt den"franska modellen".
Kan man t.ex.få ihop minst 500 ekipage (det bör organiseras av klubben) och sedan kör man in i Stockholm från olika håll mot centrum och lamslår trafiken.

Varje ekipage skall då ha tömda toa-och spillvattentankar samt fullt med färskvatten.
Mat för minst en vecka.Vi skall också ha plakat som anger varför vi demonstrerar.

Det är kanske dags att sluta att "knyta näven i byxfickan"och visa konkret handling.

Avo Krönkvist

Gerry

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
12209
Medlemskap
2025

Synd att vi inte har någon husbil ännu för förslaget är kanon bra.

F

F.d. 7903

Guest

jag körde 4000mil med förra husbilen, och ca 1000mil med min dieselgolf på mellan 30 och 70% lidl raps. min nuvarande husbil är bensinare, så jag är inte så aktiv i ämnet längre.

Du menar alltså att man kan blanda ut diseln med rapsolja från Lidl? Utan att skada motorn? Gick den billigare då?
Mvh Setas

F

F.d. 4933

Guest

Jaja, de som har mycket pengar kan köpa diesel för 15 kr litern, jag betalar 1 kr litern :D
Nu kör jag mera husbil än personbil, 20 000 km på ett år, inte dåligt de!

Glad Dino sommar!

F

F.d. 14038

Guest

TSU484. Läs min tråd under markisen (bränslepriset), så mycket gnäll som det varit om dieselpriset i detta forum undrar jag om det slutar vara högt pris så fort som det krävs litet eget arbete.

Det går bra att vilja att andra ska organisera protester så länge som det inte krävs minsta lilla engageman av mig själv, utan man förväntar sig att någon annan ska dra det tyngsta lasset.

Nu menar jag inte dig utan alla som gnällt här i forumet över priset på drivmedel.

Vi kan inte kräva att styrelsen ska ordna detta för oss, möjligen kan vi komma med förslag och hoppas att några fler hoppar på och hjälper till.

Hls Laika.

Senast redigerad av en moderator:

Avo o Laila

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1338
Medlemskap
2021

Hej! Jag har läst din tråd"bränslepriset",där Du tycker att vi skall "dränka"våra politiker i mail.Vem/villka skulle vi i så fall skicka mailen till?

Jag tror inte att det är en effektiv metod.Det går att få datorn att gallra bort oönskade mail.Många mail stör inte nämnvärt.

Men att blockera trafiken i en storstad som Stockholm,Göteborg eller Malmö det stör.

Varför tror Du att jag skrev mitt inlägg i debatten,jo för att" väcka den björn som sover"
Jag har inte krävt att styrelsen skall organisera någon demonstration.Vi kan inte heller anordna en demonstration i Husbilsklubbens namn utan att ha styrelsens mandat för detta.

Avo Krönkvist

F

F.d. 52962

Guest

va hjälper de att priset i Norge är högre än vårt Vårt pris är i allafall för högt på tok för högt

F

F.d. 3581

Guest

laika, vem har krävt att styrelsen skulle engagera sig i dieselpriset ??

DS

F

F.d. 14038

Guest

Snälla TSU484 Jag vet inte men jag tror att de som regerar idag får e-posten om du sänder det till dom, deras dator känner nog inte av att det är klagomål på bensin eller dieselpris det handlar om.

Du kan även skika brev med krav på svar, detta medför att brevet måste diarieföras och därmed svaras på.

Troligen kommer dom att skika ett standardsvar till alla som skrivit till dom presis som dom gjorde till alla som mailade dom om den nya lagen.

Till hundvakten vill jag säga att du som varit med så länge har väll varit med och läst alla dom trådar som skrivits i ämnet, där framgår klart att det framförts önskemål om att styrelsen skulle ta tag i saken.

Ordföranden gick till och med ut med ett svar där hon klargjorde tydligt att styrelsen inte hade vare sig tid eller möjlighet till detta mer än det dom redan gjorde.

Min fråga till dig är har du redan glömt det?

H

hianders

Guest

Dieselpris i Fagersta (Västmanland) idag 29 augusti, 11:81 på St1.

Inger/fru hianders

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

Gammal tråd från 2008! Nu ligger priset runt 12 kronor,Men det har blivit sämre att hitta en billigmack efter att JET blev ST1.:confused:

F

F.d. 25023

Guest

Här i Tyskland mellan 1,13 och 1,26 i Euro när vi tankat på olika mackar på vär väg till/från Caravan Salon i Dusseldorf.

hälsn
jyrki

keskendal

HBK Medlem
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025

Hej,
tankade i morse på OKQ8 i Höör. Priset var 11,36/l (bensin 11,63/l) och eftersom vi dessutom har kort hos ÅFA får vi mellan 50 och 60 öre rabatt på det priset.
Vi har vad vi kallar "mackarondellen" precis vid Orupsbacken med Preem, Statoil och OKQ8 och de slåss om att vara billigast. OKQ8 och Statoil är obemannade och följs oftast åt, medan Preem som är bemannad är 10-50 öre dyrare per liter. Och i morse tog Preem 12,36/l för dieseln.
Karin;)

Per-Åke

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
4819
Medlemskap
2025

I varje fall Jet i Skövde sänker priset till lönehelgen. Har sett det upprepade gånger. Igår var det 11,91 och idag 12,11. Vissa andra hänger med men långt ifrån alla.

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Var i Finland i helgen röd diesel kostade 0.799 cent men man törs man tanka höga böter har jag hört

Toppen