• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

DIESELPRISET!!!

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026
Grattis bensinbolagen!!!
Ni lyckades med att höja priset till över 15 kr pr liter diesel nu när familjen sverige ska åka på semester.:swoon::swoon::swoon:
I Lycksele kostar den 15,01 .Trevlig semester.

Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: DIESELPRISET!!!

Jag körde 500 mil nu på semestern och i Tyskland så kostade V-power dieseln 1,68 på några ställen och med en kust på 9,63 som jag gav enligt kontoutdraget så blir det 16,18 .

F

F.d. 418

Guest

Norge i maj månad: 17 SEK/l. Hälsn/AndersW

F

F.d. 1082

Guest

Med risk att bli halshuggen!!!!!!!!!!
Det verkar som att dieselpriset i Sverige börjar närma sig övriga europa,"till sitt rätta värde" pust stön och mycket vulgärare utryck "om det nu kan skrivas så" än man kan skriva på den här sidan.
På söndag morgon åker vi söderut via Trelleborg-Rostock ner till Kroatien,uppriktigt sagt jag skiter i vad det kostar,nu ska vi ner till solen.

:):):):)

IngBo

FD HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021

Idag gick bensinpriset förbi dieselpriset i Tyskland.
Att priset i Sverige närmar sig övriga Europas pris håller jag inte med om, det har gått förbi med råge.
Betänk att dieseln är bättre vilket i vårt fall sänkt förbrukningen från 1,1 med svensk diesel till 0.92, vilket gör att det blir dyrare att köra hemma som priserna är nu.
Hur går detta ihop med svenskt miljötänkande, har det ingen betydelse att bilarna drar med???

Hälsar Ingela o Bosse från Ulm

F

F.d. 2702

Guest

Tankade idag disel här i syd Frankrike.. 1.37€ ungefär 13,20:- enl forex..

så nu e man ju tveksam till att åka till sverige på semester... :-(

MvH

Fredrik

Senast redigerad av en moderator:

Snarken 2

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2025

Hej
Hur är det med priserna på rapsolja nere i sydeuropa?
Det kanske blir billigare att köra på de.

Ha de Turbo

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Nu ligger man risigt till ! Jag har lovat att ställa husbilen för året den dag jag ställs inför faktumet att tanka för 14:- eller mer. Senaste literpriset var 13.74. Hursomhelt så klarar jag mej 100 mil till tack vare husbilsklubbens olyckskorpar (läs experter) som kraxade som bäst i våras.

F

F.d. 839

Guest

Hejsan,

Igår blev diesel i Belgien billigare igen vi är nere nu i € 1.305 (SEK 12.8525), fortfarande för högt men vi går åt rätt håll ;)

H

hianders

Guest

Smedjebacken igår 15,01, Fagersta idag 14,29. Då reagerar man plötsligt: " va billigt"!
Vart är vi på väg??!!:mad:

Trevlig helg i alla fall!

fru hianders/Inger

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

:angel:Men Leif, Går det att köra på Lidloljan??? Vem vet,någon som har testat.Den måste väl ha en viss "knalleffekt"(cetan) eller hur??? Golddigger:angel:

wildas

HBK Medlem
Kommun
Perstorp
HBK-Nr
1108
Medlemskap
2024

I Noppikoski kostar dieseln 15,49 det blir dyrt med så mycket uppförsbacke som det är här. Vi skåningar är ju vanda vid platt terräng. Är kanske time att sympatidemostrera med fransmännen!
MVH Wildas

Gert8

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024

Igår i Estland, Haapsalu kostar dieseln 12,60 SEK

F

F.d. 839

Guest

Fredrik,

Det får nog bli vad det blir men till Sverige ska jag i vilket fall. En lösning är att tag med en massa reservdunkar och fyll dom i Luxemburg på vägen till Svedala, jag har redan 80 liter i reserv stående i husbils garaget. Diesel idag i Gent € 1.305 :wink:

Leif-143

FD HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021

:angel:Men Leif, Går det att köra på Lidloljan??? Vem vet,någon som har testat.Den måste väl ha en viss "knalleffekt"(cetan) eller hur??? Golddigger:angel:

jag körde 4000mil med förra husbilen, och ca 1000mil med min dieselgolf på mellan 30 och 70% lidl raps. min nuvarande husbil är bensinare, så jag är inte så aktiv i ämnet längre.

Toppen