• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselpris

Janne P

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
256
Medlemskap
2025
Sv: Dieselpris

Dieselpriset i Västerås 7.49 enl bensinbolaget .se får nog ta en tur till Västerås i morgon och fylla upp tanken som nästan är tom.

Labic

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Rabatt diesel

Finns det någon som vet vad ÅFA ger i rabatt hos OK/Q8 dieselkort samt på PREEM/Såifa kortet. Har mailat ÅFA men ej fått något svar.

Lars

F

F.d. 839

Guest

Hejsan alla,

Jag hoppas att den trenden håller i sig men är ej 100% övertygad att det kommer att förbli så. I Belgien och grannländer (utom Luxemburg) har dom höjd diesel priserna idag med € 5 cent (SEK 46 öre) till SEK 13.04 på sina obemannade stationer :(

F

F.d. 3753

Guest

Nu har fransmännen gjort det igen!
Åkare och taxi har blockerat vägar till och från raffinaderierna.
Dom kan dom men varför kan inte vi, är vi alldeles för fega?
Vi borde kanske ta kontakt med åkarnas intresseorganisationer!?

IngBo

FD HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021

Några nämnde att dom inte trodde på protesterlistor för bränslepriser osv, men uppenbarligen har Reinfelt tagit till sig protesterna och insett att nu får det i vart fall vara nog med skattehöjningar på drivmedel.

Senast ändrad:
F

F.d. 10558

Guest

Reinfelt kunde tagit den om älgen med!
Förklaringen var att det börjar bli många miljöbilar nu, så det var inte motiverat med en höjning.
Skulle de ha höjt skatten, skulle det bli rena katastrofen och vi kanske skulle göra som fransmänen och det vågar de inte chansa på!
/Bosse

FredrikL

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2025

Billigt Rolle!
Här i Sverige tar dom nu 14,69 sek/ liter för diesel. Bensin 95 okt gick idag ner till 13.49 sek!
Men om jag nu lär mej att köra snålt, minskar förbrukningen med 10%, kan inte vara omöjligt, så kanske ekvationen går ihop ändå!
Har ett litet åkeri i Stockholm och vi köper diesel för 120.000 kr/mån nu, där samtliga anställda ska gå en kurs i eco-driving, torde bli ett plus på 12.000 i månaden!
Vi oroar oss för en dubblering av diesel-priset till 2020 som då torde ligga på 27 skr/liter. jo, inte så farligt, för vad kostade en liter diesel för 12 år sedan!?? runt 7 kr!! Har fördubblats!
Inte blir det billigare! trots höga skatter!
Fredrik

F

F.d. 839

Guest

Fredrik,

Det ser ut som bränsle prisorna har stagnerat i Sverige regeringen härnere håller på fortfarande att sänka 2 cent idag men höjer 5 cent imorgon vi kommer att passera SEK 14 / liter när som helst. Jag kom ihåg på 60 talet då jag bodde på Gulmarsplan i Stockholm och fick 5.3 liter för en femma. Det var tider det ;)

Eco driving låter bra det har jag praktiserad i många år men frågan är om det gör så mycket. Vår husbil drar 0.93 liter milen vid en hastighet av 90 km/timme ökar jag hastigheten till 100 km /timme så ökar förbrukningen till 0.98 skilnaden är mycket liten. För dig med ett åkeri är det annorlunda där det handlar om stora belopp.

Toppen