• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselpris idag 10 mars

kjeva

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
163
Medlemskap
2025
Åkte förbi flera mackar idag i Stockholmstrakten och fick se att diselpristet var uppe i 13:34.
Vad är priset till midsommar?Det är ju alltid oljekris då.

Eva och Kjell

F

F.d. 3753

Guest
Sv: Diselpris idag 10 mars

Med tanke på att dollarn just nu står väldigt lågt och oljan prissätts i dollar så vågar man inte tänka på vad som händer när den börjar gå upp igen, för det gör den nog. Jag kan inte minnas att jag sett att bränslepriserna sänkts pga lägre dollarkurs någon gång men tvärtom är säkert som amen i kyrkan.

F

F.d. 14038

Guest
Sv: Diselpris idag 10 mars

För några år sedan ni minns nog så hette det att man inte kunde sänka elpriserna på grund av för låga vattenstånd i maggasinen. För några veckor sedan hörde jag samma mäniska säga att det går inte att sänka elpriset på grund av att kolpriset rusat i höjden, detta på grund av att kineserna köper upp all kol de kommer över. Så detta med dollar upp eller ner spelar nog ingen roll, det finns alltid en anledning att få höja eller åtminstånde få behålla det höga pris manm har.

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: Dieselpris idag 10 mars

idag kostede diesel 10.34 danske kr
så det er det samme som hos jer, her til aften så vi at vi kunne få den til 9.33
så Michael må hen og tanke efter middagen, snart går turen jo til Sverige og påsketraffen:yes::yes::yes:
hilsen fra Marianne

F

F.d. 12736

Guest

och förra helgen i Finland diesel ca 11,60, bensin 2-2,2 kr dyrare, alltså skillnad minst 2 kr / l

Tiiu & Claes

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
449
Medlemskap
2025

Vi har turen att för det mesta ha priskrig i Härnösand, så passerar ni skall ni tanka på Jet. Om jag minns rätt så var priset just över 12:- idag. Men det är klart - då tillkommer resan hit!

F

F.d. 9506

Guest

Vi får nog dras med högre priser till sommaren :mad:. Undrar vad dom håller på med? Smyghöjningar varje dag:(

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50024

Guest

Hej på er allihopa.

Kan vi inte "glömma" detta med bensin och dieselpris ett tag.!
Jag tycker oxå att det är på tok för högt nu men man blir ju bara deppad av att ständigt bli påmind om det och inte blir det billigare av det heller.
Själva slutade vi röka för 2½ år sen och därför känner vi oss ganska "rika" nu när vi slipper lägga flera tusenlappar i månaden på den idag dyra tobaken.

Nej, upp med hakan nu för snart börjar husbilsäsongen för fullt!!!:) Iallafall för oss som köpte vår första husbil i fjol höst och har haft den i ide i vinter.
En liten weekendtur blev det i höstas innan vi ställde av den så nu ska vi bara besiktiga den i början av april och sen är det bara att "tuta o köra" och så hoppas jag att vi kanske ser och träffar nån av er i sommar.

Hoppas ingen tar illa upp av det jag skriver i början av inlägget.

Vänliga husbilhälsningar från Torotor/Torill:mh4:

F

F.d. 9156

Guest

Hej!

Här är 2 bra sidor att kolla bensin och diesel priserna på i Sverige.

www.bensinpriser.nu och www.bensinpriser.se

Uffe

F

F.d. 6238

Guest

Jag säger som min gamle kompis sa: Dyr bensin? Vadå, Mig drabbar de inte, ja tankar alltid för 100 spänn.

Ja, jag vet att den är gammal men det var inte vitsen som var mitt budskap. Utan mer som flera medlemmar säger att man får dra in på något annat.

Sluta röka gjorde jag 1975 så det kan jag inte göra en gång till.

Däremot skall jag sluta gynna vissa serveringar med att köpa dyra smörgåsar för medtagning.

Köpte 2 st vettskrämda bagetter för det superbilliga priset av 88 spänn igår. Nästa gång blir det att köpa ett bröd med pålägg hos Handlaren. Då blir det lite mer över till "soppa".
Kanske det skulle räckt till Kroksjön?

Hls K i M o K.
:confused:

F

F.d. 839

Guest

Hejsan Kurt & Monica,

Jag håller med dig. Jag ger blanka f** i hur mycket soppan kommer att kosta, jag har inte köpt bilen för att ha den stående på gården ;)

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

Hej.

Rapsoljan blir mer och mer attraktiv, bara den inte oxå följer medi priskarusellen, den är dock inte utsatt för miljövännernas skattryck (ännu).

Tyckte Jägarn

F

F.d. 10558

Guest

Det kommer, var så säker. Dom hittar nog på någon om miljöförstöring för den också!
Skattepengarna ska ju in till varje pris. det senaste jag har hört (ryckten) är att fordonsskatten på småbilar ska höjas med motiveringen "att det finns många sådana nu", vilket betyder att staten inte får in de kulor man får på de större bilarna nu när många byter till mindre bilar. är detta sant tro? :confused:
/Bosse

F

F.d. 6238

Guest

Jajamensan. Det kommer som Du säger. Dom letar hela tiden för att få in mer kulor till oss, D.v.S. Staten. Sedan kan dom dela ut dom igen på något som "gagnar" oss. T.ex. vis mer ställplatser. Jo, jag vet det är väl inget Stats (d) bidrag på de.

Nu får man ju inte plädera så att det blir Politik. För att undgå detta så säger jag.

Åkte förbi Jet på Frölunda Torg idag och noterade att dieseln var dyrare än bensinen idag igen.
Hls från K i M o K.
:twitcy::twitcy:

F

F.d. 10558

Guest

Statoil Lerum 95 oktan 12:69 diesel 13:37 :mad:

F

F.d. 3727

Guest

:mad: Frösön 12/3 KL 1800. Stat Oil. Bensin 95 okt. 12:24.
Diesel 12:84. :mad:

mvh.
Olle.

F

F.d. 418

Guest

Här på Ekerö - den kungligaste av kommuner - tar Statoil idag 13:34 för dieseln. Hälsn/AndersW

F

F.d. 4879

Guest

Kungen har ingen dieselbil vad jag vet, skruvar en av hans...

F

F.d. 418

Guest

Hm, när man pekar med ett finger på någon, pekar man med tre på sig själv. Hälsn/AndersW

Toppen