• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselkraft

Calleinvierno

HBK Medlem
Inlägg
420
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024
Jag skulle passa på och berätta om min kraftoptimering jag fått till genom att montera in en box från www.dieselkraft.se Jag som tidigare i uppförsbackarna alltid växlat ned både en och två gånger kör glatt vidare ofta utan att växla ned. Det känns ändå inte som att jag busåker i onödan utan vet att jag har lite extra kraft när jag behöver. Bilen känns pigg och det är ännu roligare att köra husbil. Även solceller om 80w är monterat på taket .
"man ska ha husbil":music-icon:

Ha det bra på vägarna
mvh

Roffe Marcusson
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: Dieselkraft

Jag skulle passa på och berätta om min kraftoptimering jag fått till genom att montera in en box från www.dieselkraft.se Jag som tidigare i uppförsbackarna alltid växlat ned både en och två gånger kör glatt vidare ofta utan att växla ned. Det känns ändå inte som att jag busåker i onödan utan vet att jag har lite extra kraft när jag behöver. Bilen känns pigg och det är ännu roligare att köra husbil. Även solceller om 80w är monterat på taket .
"man ska ha husbil":music-icon:

Ha det bra på vägarna
mvh

Roffe Marcusson
Jag gläds med dig! En liten fråga bara: Hur har bränsleförbrukningen påverkats, mer, mindre. lika mycket?
Mvh Lasse:):):confused:
 
F

F.d. 13200

Guest
Sv: Dieselkraft

Hmmm, håller växellådan för det högre vridmomentet?
 

Calleinvierno

HBK Medlem
Inlägg
420
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024
Sv: Dieselkraft

Som jag kör så tycker jag att det går mindre diesel. Detta ständiga växlandet i svaga som höga backar drar ju också lite extra soppa eller..
Men framför allt så tycker jag att det är behagligare att köra i uppförsbackarna nu. Jag behöver inte satsa i nedförsbacken för att orka upp för nästa backe ,tappa farten och rytmen . Jag får för mej att jag har ett något lägre varvtal på en högre växel. Ska till kinnekulle nästa vecka och kolla noga hur mycket hon drar t.o.r
Roffe Marcusson
 
F

F.d. 16972

Guest
Sv: Dieselkraft

Som jag kör så tycker jag att det går mindre diesel. Detta ständiga växlandet i svaga som höga backar drar ju också lite extra soppa eller..
Men framför allt så tycker jag att det är behagligare att köra i uppförsbackarna nu. Jag behöver inte satsa i nedförsbacken för att orka upp för nästa backe ,tappa farten och rytmen . Jag får för mej att jag har ett något lägre varvtal på en högre växel. Ska till kinnekulle nästa vecka och kolla noga hur mycket hon drar t.o.r
Roffe Marcusson
Har du kommit tillbaka ? :wub: Vore kul att höra om det blev skillnad
 
Toppen